در حوزه کسب و کار صادرکنندگان مازندران در کشور جایگاه خوبی دارد\

در حوزه کسب و کار صادرکنندگان مازندران در کشور جایگاه خوبی دارد

  • کد خبر: 2110842
  • چاپ
  • انتشار: 28 آذر 1398 - 19:33

استناد نیوز، رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:امروز صادرکنندگان با همه مشقت‌ها و مشکلات به صادرات می‌پردازند که جای قدردانی دارد و خوشبختانه در حوزه کسب و کار صادرکنندگان مازندران در کشور جایگاه خوبی دارند.

 

 به گزارش استناد نیوز، عبدالله مهاجر دارابی  در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران اظهار داشت: امروز صادرکنندگان با همه مشقت‌ها و مشکلات به صادرات می‌پردازند که جای قدردانی دارد و خوشبختانه در حوزه کسب و کار صادرکنندگان مازندران در کشور جایگاه خوبی دارند.

وی افزود: در سال گذشته 375 میلیون دلار صادرات ثبت شده در استان داریم و در هشت ماه سال گذشته 270 میلیون دلار و در هشت ماه امسال 155 میلیون دلار صادرات انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: امسال تعرفه تجاری را کشورها افزایش دادند که در این راستا حقوق گمرکی پرداخت شود که باید قیمت کالا نیز افزایش یابد و50 درصد کالاهای ما به عراق و سپس به افغانستان صادر می‌شود.

مهاجر گفت: صادرات حجمی ما نسبت به سال گذشته 40 درصد از لحاظ حجمی افزایش و از نظر وزنی در هشت ماه امسال منهای سیمان، 1.5 درصد کاهش داشت. جایگاه اتاق مشاور سه قوه است پیشنهاد و برنامه می‌دهیم که در زمینه ارائه راه حل و راهکار دولت باید گام برداریم.

 رئیس اتاق بازگانی مازندران افزود: بخش خصوصی ظرفیت و توانمندی در زمینه توسعه صادرات دارد و اگر طبق اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شود مشکلات رفع می‌شود و دولت تنها نظارت و حمایت کند.

وی گفت: ازبکستان کشور خوبی در زمینه توسعه صادرات است اما صادر کننده ما نمی‌تواند تولید خود را صادر کند. یک کامیون کیوی به ازبکستان هشت هزار دلار حقوق گمرکی باید پرداخت شود

مهاجر بیان کرد: هر کشوری که دارای رونق باشد اشتغال و صادرات نیز افزایش خواهد یافت و موفقیت در این زمینه تعامل و برنامه ریزی درست همه جانبه را می‌طلبد.

وی ادامه داد: درشرایط بد اقتصادی همه در کنار هم باشیم دولت به درستی مشکلات را ببیند و در بحث رونق تولید نقش مهمی را ایفا کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار