مازندرانی‌ها دیرتر رنگ زمستان را در استان خود احساس خواهند کرد\

مازندرانی‌ها دیرتر رنگ زمستان را در استان خود احساس خواهند کرد

  • کد خبر: 2110846
  • چاپ
  • انتشار: 30 آذر 1398 - 11:20

استناد نیوز- هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با وجود قرار گرفتن در روزهای نخست فصل زمستان، این هفته هوای استان تغییرات دمایی زیادی نخواهد داشت و مازندرانی‌ها دیرتر رنگ زمستان را در استان خود احساس خواهند کرد .

 

وضعیت هوای مازندران از دوشنبه هفته گذشته با ورود سامانه سرد و بارشی به استان تغییر کرد و همراه با بارش باران در مناطق جلگه ای، در ارتفاعات نیز بارش برف مناطق را در برگرفت، به طوری که بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان مازندران سرمای هوا در ارتفاعات به صفر درجه سانتی گراد و در مناطق پایین دست به حدود ۲ درجه سانتی گراد رسید و علاوه بر این ارتفاع برف در مناطقی از جمله آلاشت ، سیاه بیشه و لاسم به ترتیب به ۱۳ ، ۱۱ و ۲۵ سانتی متر رسید .

دمای هوای مازندران از روز گذشته و در پیشواز شب یلدا، تغییر کرد به طوری که روز گذشته با ثبت دمای هوای ۲۰ درجه سانتی گراد ، روز گرم پاییزی برای مردم مازندران رقم خورد .

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : از روز دوشنبه هفته گذشته با ورود سامانه بارشی و سرد ، دمای هوای استان به یکباره کاهش یافت به طوریکه دمای هوا درارتفاعات به صفر درجه سانتی گراد رسید و در مناطقی همچون ۱۳ سانتی متر برف بر روی زمین نشست .

سعید غلامپور افزود : با استقرار این سامانه بارشی و بارش در اکثر نقاط مازندران رخ داد که بیشترین این میزان بارش در نوشهر به میزان ۳۸ میلی متر ثبت شد .

وی ادامه داد : از روز گذشته دمای هوای مازندران افزایش یافت و در ساری ، مرکز استان دمای ۲۰ درجه سانتی گراد ثبت شد و این شرایط جوی با شمالی شدن جریانات برای امروز و فردا تا حدودی تغییر می کند و دمای هوا حدود سه درجه ای کاهش می یابد.

این کارشناس هواشناسی مازندران اظهار داشت : از روز دوشنبه این هفته با ورود جریان جنوبی به مازندران ، افزایش دما را در استان شاهد خواهیم بود به طوریکه این افزایش دما تا پنجشنبه ، آخرین روزهای این هفته ادامه خواهد داشت .

وی پیش بینی کرد تا پایان این هفته دمای هوای مازندران به حدود ۲۰ درجه سانتی گراد برسد .

امروز بیشینه دمای هوای ساری ، مرکز مازندران ۱۶ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است .

غلامپور گفت : با توجه به ورود جریان هوای جنوبی و ماندگاری آن تا پایان این هفته ، دمای هوای مازندران این هفته و در آغازین روزهای زمستان ، حال و هوای زمستانی نمی گیرد و به نوعی هوای گرم را شاهد خواهیم بود .

کمینه و بیشینه دمای هوای ساری ، مرکز مازندران برای امروز چهار و ۱۶ درجه سانتی گراد پیش بینی شد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار