هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مازندران / خطر ریزش سنگ\

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مازندران / خطر ریزش سنگ

  • کد خبر: 2111101605
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1400 - 14:37

هواشناسی مازندارن در خصوص سامانه جدید بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر در سطح این استان هشدار داد.

به گزارش استناد نیوز، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با اعلام هشدار سطح نارنجی ، اعلام خطر کرد که سامانه جدید بارشی که مناطق مختلف استان بویژه مناطق ساحلی ، جلگه‌ای و دامنه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، باعث بالا آمدن آب رودخانه‌ها می شود و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز به علت مه آلودگی ، دید رانندگان را بشدت کاهش خواهد داد و خطر ریزش سنگ را هم به همراه خواهد داشت.

طبق این پیش بینی ، با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، هوای مازندران از فردا سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه علاوه بر بارش باران که گاهی به صورت رگباری خواهد بود ، با وزش باد شدید موقتی و وقوع رعد و برق همراه می شود که نتیجه آن کاهش دمای هوا تا ۶ درجه سانتی گراد در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و تا ۱۲ درجه هم در ارتفاعات و مناطق کوهستانی است.

هواشناسی مازندران در اخطاریه خود ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم ‏سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها ، از شهروندان نیز خواست هنگام تردد جاده‌ای جوانب احتیاط را رعایت کنند.

در این اخطاریه همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، از کشاورزان و دامداران خواست شده است نسبت به برداشت شالی رسیده کشت دوم، آماده سازی سامانه گرمایشی واحدهای گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری‌ها نیز اقدام کنند.

پیش از این نیز هواشناسی مازندران برای فعالیت های دریایی در استان از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرده بود که به معنای ممنوعیت هرگونه فعالیت در دریا است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار