وجود نیروهای مازاد؛ مهم ترین معضل شهرداری ساری/ بدهی هشت هزار میلیارد ریالی\

وجود نیروهای مازاد؛ مهم ترین معضل شهرداری ساری/ بدهی هشت هزار میلیارد ریالی

  • کد خبر: 2111101644
  • چاپ
  • انتشار: 25 آبان 1400 - 09:19

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه در حال حاضر بدهی شهرداری این شهر هشت هزار میلیارد ریال است، گفت:بودجه سال جاری شهرداری ساری هفت هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش استناد نیوز، سبحان بخشی موسی کلایی عصر دوشنبه در نشست علنی شورا گفت که این میزان بدهی با بررسی اسناد موجود توسط اعضای شورا مورد تایید قرار گرفته است که بخشی از آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی و طلب پیمانکاران است.

وی بودجه سال جاری شهرداری ساری را هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : با توجه به اینکه تاکنون اقدامی در ارتباط با پرداخت بدهی صورت نگرفته است، این میزان بدهی همچنان در حال افزایش است.

بخشی گفت : در حالی که بودجه مصوب شهرداری ساری در سال ۹۷ یعنی سه سال پیش ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود ، اما از آن زمان تاکنون این نهاد خدماتی هیچگونه گزارشی بابت بدهی ها به اعضای شورای اسلامی ارایه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساری در سه سال گذشته هیچ طرح شاخصی را برای این شهر اجرا و یا تکمیل نکرده است، افزود که در این مدت درآمد پایداری برای شهرداری تعریف نشد و این یک نقص بزرگی است که باید سریعتر رفع شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ساری، میزان درآمد ماهانه شهرداری این شهر را به طور میانگین  بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت که می توان با تغییر برخی پروژه ها و واگذاری آن به بخش خصوصی، تمام بدهی های شهرداری را پرداخت کرد.

پرداخت ماهانه ۳۰۰ میلیارد ریال بابت حقوق

بخشی همچنین با اشاره به جذب نیروی جدید طی چند سال اخیر در شهرداری ساری، گفت : در حالی تعداد نیروهای شاغل در شهرداری ساری در مقایسه با دیگر شهرداری های هم تراز کمی بیشتر است که ماهانه ۳۰۰ میلیارد ریال بابت حقوق به نیروها پرداخت می شود.

وی افزود : پس از هشت ماه از زمان فعالیت شورای ششم شهر ساری و بزگزاری ۱۲ جلسه تاکنون هیچ مصوبه ای در این شورا برای ایجاد و توسعه زیرساخت های مرکز مازندران به تصویب نرسیده است.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری از شرکت نکردن شهردار و یا نمایندگان آن در جلسات شورای شهر انتقاد کرد و گفت : هنوز آمار و اطلاعات دقیقی از هزینه کردهای شهرداری ساری در دست نداریم و با توجه به مکاتبات متعدد صورت گرفته بویژه در دو هفته اخیر، شهردار ار حضور در جلسات شورای شهر خودداری می کند.

بخشی با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان از شهرداری ساری رضایت ندارند و این در حالیست که شهروندان بابت عوارضی که پرداخت می کنند، باید خدمات مناسبی نیز دریافت کنند، افزود که اعضای شورای اسلامی شهر ساری در آینده نزدیک در ارتباط با نحوه مدیریت شهری تصمیم گیری می کنند.

تعداد نیروهای زیاد در شهرداری معضل بزرگی است

رییس شورای اسلامی شهر ساری هم در این جلسه با بیان اینکه شهردار فعلی بدون هیچ گونه ملاحظه و توصیه ای بر اساس تشخیص جمعی اعضای شورا انتخاب شده است، گفت: تعداد نیروهای زیاد در شهرداری معضل بزرگی است .

پرویز شعبانی با اشاره به اینکه تراکم نیروی زیاد در شهرداری ساری باید بررسی شود، افزود: بخش زیادی از درآمد شهرداری ساری صرف پرداخت حقوق این نیروها می شود.

وی ادامه داد : شهرداری ساری در حالی در سال ۹۶ اقدام به جذب نیرو کرده بود که با مشکلات و بدهی های زیادی مواجه بود.

شعبانی گفت : مردم بابت پرداخت عوارض و مشارکت در برخی طرح های عمرانی، حق دارند از خدمات شایسته و بیشتری بهره مند شوند.

شهرداری ساری طبق گزارش رسمی مدیران این مجموعه در حال حاضر دستکم پنج هزار نیروی انسانی دارد که سه هزار نفر آنان مازاد هستند.اخیرا نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار اعضای شورای ششم ساری از این که بیشترین درآمد شهرداری ساری به خاطر وجود سه هزار نیروی مازاد صرف پرداخت حقوق آنان می شود و برای امور عمرانی شهر بودجه به اندازه کافی وجود ندارد ، انتقاد کرد و از اعضای شورا خواست تا رویه های اشتباه شوراهای گذشته از جمله شورای پنجم را اصلاح کنند.

تمامی اعضای ۹ نفره شورای پنجم شهر ساری به همراه تعدادی از مدیران وقت شهرداری طی سال ۹۸ و ۹۹ به اتهام تضییع حقوق عمومی و فساد مالی بازداشت شدند و شورای پنجم نیز در نیمه دوم سال ۹۹ منحل شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار