رانش کوه در جاده های مازندران نشان از ضعف مدیریتی/خدمت رسانی بی منت به مردم، رویکرد جهادی در دولت سیزدهم است\
  • استاندار مازندران؛

رانش کوه در جاده های مازندران نشان از ضعف مدیریتی/خدمت رسانی بی منت به مردم، رویکرد جهادی در دولت سیزدهم است

  • کد خبر: 2111101659
  • چاپ
  • انتشار: 01 آذر 1400 - 15:16

استاندار مازندران با تاکید براینکه خدمت رسانی بی منت به مردم، رویکرد جهادی در دولت سیزدهم است، گفت: همه ارکان دولت بر اساس این سیاست تلاش می کنند و موضوع حل مشکلات ترافیکی در راه های مواصلاتی استان به عنوان خدمت رسانی به مردم کل کشور در این استان باید به صورت ویژه رفع شود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری ، سید محمود حسینی پور، روز دوشنبه در رزمایش طرح زمستانه پلیس‌راه مازندران در ساری و عوامل و نیروهای انتظامی، دستگاه‌های امدادی و خدماتی افزود: امکاناتی که اکنون در حوزه ایجاد امنیت راه های استان وجود دارد اصلا پاسخگوی نیاز ملی نیست، ترافیک جاده های استان روان نیست و مردم کشور که در طول سال با هدف گردشگری به این خطه سفر می کنند باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت در ترافیک بمانند.

وی گفت: جاده های مازندران در همه تعطیلات دارای ترافیک ۱۲ ساعته می شوند. باید چاره اندیشی کنیم و راهکارهای مناسب ارایه نماییم. این که مردم ۱۲ ساعت در ترافیک راه های مازندران می مانند هر لحظه اش بحران زاست و ستاد مدیریت بحران مازندران باید به این موارد توجه کند.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که این نوع مدیریت برای استان مازندران در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست، بیان داشت: این که هر بار با ریزش و رانش کوه جاده های استان مسدود شود، نشانه ضعف مدیریت در حوزه مرتبط است، چرا که اگر طرح های پیشگیری به درستی اجرا شود و اصلاحات مورد نیاز با ارائه طرح و تخصیص بودجه عملیاتی گردد، شاهد جنین مواردی نخواهیم بود.

حسینی پور گفت: راهداری مازندران باید پس از بررسی های همه جانبه؛ طرح به همراه بودجه مورد نیاز را برای عدم انسداد جاده ها ارائه بدهد و استانداری نیز با توجه به خدمات ملی که استان ارائه می دهد پیگیر تامین بودجه در دولت می شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: خدمت رسانی بی منت به مردم، رویکرد جهادی در دولت سیزدهم است و همه ارکان دولت بر اساس این سیاست تلاش می کنند و موضوع حل مشکلات ترافیکی در راه های مواصلاتی استان به عنوان خدمت رسانی به مردم کل کشور در این استان باید به صورت ویژه رفع شود.

وی گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و تراکم کاری، مردم کشور برای استراحت و تفریح به مازندران سفر می کنند و این وظیفه ما است که خدمات مطلوبی را به آنان ارائه بدهیم، ضمن این که باید امکانات و تجهیزات همه دستگاه های مرتبط با راه های استان را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

استاندار مازندران از تشکیل کارگروه مشترک بین مازندران و تهران با هدف حل مسایل راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: باید در وضعیت مدیریت ترافیکی راه‌های منتهی به پایتخت کشور تجدید نظر جدی شود چرا که جاده‌های استان در همه تعطیلات دارای ترافیک ۱۲ ساعته می‌شوند.

حسینی پور با بیان این که هلال احمر، اورژانس و پلیس راه تعامل خوبی با راهداری مازندران دارند، افزود: باید با تقویت امکانات و تجهیزات با افزایش ایمنی جاده ها تصادفات در محورهای استان به صفر برسد.

وی افزود: مسئولان مازندران باید به صورت شبانه روزی در مدیریت بحران استان پای کار باشند، یعنی از این پس هیچ راه مواصلاتی استان نباید برای مردم ایجاد مشکل کند. برای رسیدن به این هدف مهم مسئولان نباید خواب داشته باشند تا مردم آرامش داشته باشند.

استاندار مازندران با تاکید بر این که تمامی دستگاه ها باید دارای تقویم پیش بینی و پیشگیری از بحران باشند، گفت: باید پیش بینی و پیشگیری جایگزین مدیریت بحران شود چون در این صورت اگر بحرانی رخ دهد، مدیریت آن آسان می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به هفته بسیج و ترویج تفکر مدیریت جهادی و بسیجی در مازندران اشاره کرد و گفت: امروز تفکر بسیجی به عنوان یک مکتب در نظام جمهوری اسلامی جهان شمول شده است، پس قابل قبول نیست که ما در داخل کشور مشکلات راه های استان را به صورت روال اداری حل و فصل کنیم.

وی با اظهار این که در شرایط بحران و حوادث طبیعی مازندران همه باید با تفکر بسیجی و جهادی پای کار باشند، افزود: حضور میدانی مسئولان در پای کار نشانه وجود تفکر بسیجی است و از این پس به این موارد توجه جدی می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار