پنج شهر مازندران و یازده خواهر خوانده/تحریم در مازندران معنایی ندارد\

پنج شهر مازندران و یازده خواهر خوانده/تحریم در مازندران معنایی ندارد

  • کد خبر: 217315
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1398 - 15:16

به گزارش استناد نیوز، اسرافیل امیری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه همواره عقدهای زیادی با شهرهای مختلف دنیا بسته شده اما تاکنون دستاوردی نداشته است، باید مکانیزمی طراحی شود تا برای برخی از امور این توافق تدابیری صورت گیرد. مخصوصا باید کمیته ای تشکیل شود تا حداقل هر چند ماه بتواند این عقدها و سند ها را بررسی کند، این کمیته مختص خواهر خواندگی نیست بلکه در امور اقتصادی نیز همکاری های لازم را انجام می دهد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران به خواهر خواندگی رامسر و بابل اشاره کرد و گفت: پنج شهر از استان مازندران از سوی 11 کشور خواهر خوانده دارد که عقد خواهر خواندگی بابل با پرتغال همچنان به تعویق می افتد و اما در مورد رامسر؛ پیشنهاد خواهر خواندگی سویس با رامسر در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد.

وی به رویکرد جدید وزارت امور خارجه و تأسیس دفاتر نمایندگی در استان‌ها اشاره و اضافه کرد: در ابتداء با چالش عدم شناخت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها مواجه بودیم اما تعامل و ارتباطات رسانه‌ای سبب تشریح فعالیت‌ها شد.

امیری با بیان اینکه نمایندگی وزارت خارجه می‌تواند مشاور خوبی برای سرمایه گذاران و دیگر گروه‌ها در مناطق مختلف جهان باشد به همایش بین المللی سرمایه گذاری کشورهای حوزه خزر در استان اشاره کرد و گفت: این رویداد یک برنامه مهم و بی نظیر در استان بوده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران با عنوان اینکه وظیفه بخش بین الملل همایش اقتصادی و سرمایه گذاری به عهده این نمایندگی بوده است گفت: ۳۷ دعوتنامه از سوی استانداری و اتاق بازرگانی به هیئت‌های مختلف و سفرای کشورهای خارجی ارسال شده است.

امیری با بیان اینکه مازندران در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد گفت: مازندران می‌تواند به راحتی به کشورهای حاشیه خزر ارتباط خوبی برقرار کند و دسترسی راحتی دارد که باید تعریف جدیدی در مبادلات اقتصادی برای مازندران ارائه کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران تصریح کرد: مازندران می‌تواند با موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد از شرایط تحریمی عبور کند و کشور را در این برهه کمک کند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد، تهاتر کالا است و این مکانیزم برای دورزدن تحریم‌ها طراحی شده است و می‌توان از ظرفیت کشورهای حاشیه خزر بهره گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار