طلاق، آسیب زننده ترین پدیده اجتماعی است که زمینه ظهور آن را باید کارشناسانه بررسی کرد\

طلاق، آسیب زننده ترین پدیده اجتماعی است که زمینه ظهور آن را باید کارشناسانه بررسی کرد

  • کد خبر: 217321
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1398 - 19:39

استناد نیوز،فرماندار ساری با بیان اینکه طلاق آسیب‌زننده‌ترین پدیده اجتماعی است که علل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی و بسیاری از عوامل دیگر زمینه‌ساز آن هستن، تصریح کرد: پیشگیری، آموزش عمومی، آموزش تخصصی، اطلاع‌رسانی، مداخله و حمایت از راهکارهای کاهش طلاق است.

به گزارش استناد نیوز، عباسعلی رضایی در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان ساری، با اشاره به برنامه‌ریزی طولانی مدت دشمنان در جهت تخریب خانواده و تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی، گفت: بدخواهان نظامبا برنامه‌ریزی در قالب تهاجم فرهنگی از طریق جنگ نرم آسیب‌های جدی به بنیان خانواده ایرانی وارد کردند در حالی که وظیفه مردم و مسئولین درک عمیقاز این موضوع و هوشیاری در مقابل این توطئه‌ها است.

وی پنج موضوع مناطق آسیب‌پذیر، طلاق، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اعتیادرا از دغدغه‌های اصلی فرهنگی اجتماعی شهرستان ساری دانست و اظهار کرد: برای مصون نگه‌داشتن جامعه از این آسیب‌ها باید تمامی این چالش‌ها و زمینه‌های ظهور و بروز آنها به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار ساری با بیان اینکه طلاق آسیب‌زننده‌ترین پدیده اجتماعی است که علل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی و بسیاری از عوامل دیگر زمینه‌ساز آن هستن، تصریح کرد: پیشگیری، آموزش عمومی، آموزش تخصصی، اطلاع‌رسانی، مداخله و حمایت از راهکارهای کاهش طلاق است.

رضایی هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی و بحث و تبادل نظر در این خصوص بیان کرد و افزود: کارشناسان و متولیان فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ سازی در جامعه، لازم است با ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و شناسایی معضلات در جهت رفع موانع و مشکلات قدم بردارند.

وی توجه به سرمایه های اجتماعی را از عوامل موفقیت جوامع دانست و گفت: لازمست با اقدامات جدی و موثر فرهنگی از کلی‌گویی و کار پراکنده پرهیز شود و کارها را با برنامه ریزی دقیق و هدفمند پیش برد.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری، به نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با تقویت جایگاه نظام مدیریت اجتماعی مساجد، اقدام عملی برای ورود به مسأله آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن در محلات صورت گیرد.

.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار