بوم گردی مهم ترین فرصت برای روستاهای مازندران / دهیاران؛ در برنامه های خود به اشتغالزایی توجه جدی کنند\
  • رازجویان، در همایش دهیاران شرق استان در بابلسر عنوان کرد:

بوم گردی مهم ترین فرصت برای روستاهای مازندران / دهیاران؛ در برنامه های خود به اشتغالزایی توجه جدی کنند

  • کد خبر: 217512
  • چاپ
  • انتشار: 17 تیر 1398 - 00:38

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، در این همایش از بوم گردی به عنوان بخش نوپا در گردشگری استان یاد کرد و افزود: بوم گردی مهم‌ترین فرصت گردشگری برای روستاهای مازندران است و لازم است دهیاری‌ها در این زمینه فعال شوند و زمینه را برای سرمایه گذاری در بوم گردی و پذیرایی از مهمانان و گردشگران مهیا کنند. ‎
 

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در همایش دهیاران شرق استان در بابلسر از مازندران به عنوان مهم‌ترین پایگاه تولید ملی یاد کرد و گفت: رونق تولید ملی در استان‌هایی همچون مازندران با استفاده از ظرفیت های خدادادی موجود از جنگل گرفته تا دریا تنها با توسعه صنعت گردشگری محقق می‌شود.

رازجویان از دهیاران خواست تا با توجه به ظرفیت های نهفته در روستاها از جمله در بخش گردشگری به وظیفه خود در قبال تحقق شعار رونق تولید ملی عمل کنند.

وی گفت: با توجه به تنگناهای مالی دولت و ضرورت اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی، در کنار اخذ درآمدهای مالیاتی، باید اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود و مهم‌ترین اقدام در این زمینه هم رونق تولید ملی است.

معاون استاندار مازندران از بوم گردی به عنوان بخش نوپا در گردشگری استان یاد کرد و افزود: بوم گردی مهم‌ترین فرصت گردشگری برای روستاهای مازندران است و لازم است دهیاری‌ها در این زمینه فعال شوند و زمینه را برای سرمایه گذاری در بوم گردی و پذیرایی از مهمانان و گردشگران مهیا کنند.

 رازجویان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با تاکید به اینکه از اتکا به نفت باید خارج شویم و به خودکفایی برسیم، اظهار کرد: باید درآمد داخلی را افزایش دهیم و برای دست یابی به این مهم باید به افزایش تولید ملی و فعال نمودن بحث گردشگری بپردازیم.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۵ دهیاری و هفت هزار نفر شورا در استان داریم، گفت: فعالیت دهیاران در طول این مدت چشمگیر بود و شاهد تحولات و توسعه در تمام زمینه ها بودیم و امید است با برنامه ریزی مدیر کل روستایی شاهد تحول بیشتر در بحث دهیاری ها باشیم.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت استان، جمعیت روستایی هستند، گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت با کار جهادی و انقلابی می توانند موجب توسعه روستاها شوند.

وی افزود: دهیاران از حداقل امکانات حداکثر بهره وری را داشته باشند و با امکانات موجود به توسعه روستاها بپردازند.

رازجویان ادامه داد: انتظارات از دهیاران بحث اشتغالزایی است، اشتغال در روستا نشات گرفته از تولید و کشاورزی است و اشتغال استان در بحث کشاورزی است هر چقدر به این بحث توجه کنیم به توسعه بیشتر دست می یابیم.

وی با تاکید بر مقاوم سازی ساختمانها در سطح روستاها گفت: مدیریت در مصرف بهینه آب و کاهش آسیب اجتماعی در بحث طلاق توجه شود.

معاون استانداری مازندران با اشاره به تاکیدات استاندار در خصوص بحث مازندران پاک اظهار کرد: دومین مقوله که دستور استاندار است پاکسازی معابر و ورودی روستاها است.

وی به ارتقا سطح دانش دهیاران تاکید کرد و گفت: بحث آموزش دهیاران جدی گرفته شود و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.

رازجویان در پایان گفت: در بحث جذب تسهیلات روستایی تنها به بحث اقتصاد و درآمدی توجه نشود بلکه کار عمرانی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار