اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های موقوفه خواری در مازندران\
  • اکبری در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران،

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های موقوفه خواری در مازندران

  • کد خبر: 217513
  • چاپ
  • انتشار: 17 تیر 1398 - 00:41

استناد نیوز، رئیس کل دادگستری مازندران از برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی مازندران با متعدیان به موقوفات استان خبر داد.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام اکبری در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: سنت حسنه وقف خیرات و برکات زیادی دارد و همه ما به عنوان امانت داران موقوفات، وظیفه داریم تمام مساعی خود را برای حفظ موقوفات بکار گرفته و بر تعداد موقوفات بیفزاییم.

این مقام قضایی در ادامه با اشاره به نگاه ایجابی و مقابله ای دستگاه قضایی استان به موضوع وقف، افزود: در راستای نگرش ایجابی دادگستری مازندران به موقوفات، از وقف، موقوفه، واقف و متولیان خاص و عام وقف در استان حمایت حقوقی و قضایی می شود.

اکبری در ادامه تصریح کرد: متعدیان و متجاوزین به وقف و موقوفات با واکنش سریع، دقیق و قاطع دستگاه قضایی مواجه شده و قطعاً این برخورد قضایی و قانونی کم هزینه نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بر رسیدگی تخصصی به پرونده های مرتبط با وقف در دادگستری استان تاکید کرد و گفت: برای رسیدگی به پرونده های موقوفات، شعب ویژه اختصاص خواهد یافت تا این پرونده ها با توجه به اهمیت، با دقت و سرعت رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه اطاله دادرسی به ویژه در پرونده های موقوفات باید کاهش یابد، اجرای سریع و دقیق احکام صادره را مورد توجه قرار داد و افزود: مزه عدالت با اجرای احکام چشیده شده و تحقق این مهم اثر بازدارندگی خواهد داشت.

این مقام قضایی با اشاره به این مطلب که ۸۸ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک ابلاغ می شود، اظهار کرد: لازم است ادارات اوقاف استان با ایجاد حساب کاربری مسیر ارسال اوراق قضایی را تسهیل کنند.

حجت الاسلام اکبری همچنین بر رعایت منویات واقفین و توجه به قانون از سوی متولیان وقف در استان تاکید و خاطرنشان کرد: با موقوفه خواری در استان به شدت مقابله می شود.
 


.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار