آغاز عصر جدید فرودگاه های مازندران\
  • مديرعامل فرودگاه های كشور؛

آغاز عصر جدید فرودگاه های مازندران

  • کد خبر: 217622
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1398 - 20:46

استناد نیوز، مديرعامل فرودگاه های كشور با بیان اینکه هيچ نگرانی بابت سن ناوگان هوايی كشور وجود ندارد،گفت: با اجرای پروژه های مدرن در فرودگاه های مازندران،این استان دیگر کمتر در بخش پروازی با مشکل رو به رو خواهد بود.

به گزارش استناد نیوز، سياوش اميرمكری با بيان اينكه فرودگاه های كشور بر اساس نياز اعزام، پذيرش مسافران در هر منطقه ای را انجام می دهند، اظهار كرد: توسعه در بخش زيرساخت های ترمينالی و فضاهايی كه به ارائه سرويس های مسافران می پردازد و همچنين در بخش مربوط به زيرساخت های ارائه خدمات ناوبری و فضاهای پاركينگ و باند فرودگاه ها انجام می شود.  

وی تصریح کرد: همه اقداماتی كه در فرودگاه در بخش عمران صورت می گيرد متاثر از نيازها، تقاضای مسافر و ايرلاين است كه با توجه به ناوگان هواپيمايی و هوايی كشور، گاها نياز به توسعه عوامل پروازی، ايجاد تجهيزات هوانوردی متناسب در فرودگاه ها برای پرواز ايمن تر پيدا می شود تا لغو پروازها كمتر صورت گيرد.  

مديرعامل فرودگاه های كشور خاطرنشان كرد: ارائه خدمات مسافرين توسط ترمينال ها متناسب با نياز هر منطقه و متناسب با طرح جامعی كه برای فرودگاه ها در نظر گرفته شده انجام می شود.  

اميرمكری در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به تحريم ها، آيا اين موضوع در فرودگاه های كشور تاثير گذار بوده است يا خير، افزود: عمده نياز فرودگاه های كشور در بخش طرح ها و پروژه های اجرايی و توسعه زيرساخت ها در ساختمان ها، ترمينال ها و حتی عوامل پروازی توسط پيمانكاران داخلی به خوبی انجام می شود و هيچ مشكلی وجود ندارد.  

وی گفت: تجهيزات ترمينالی و بخشی از تجهيزات هوانوردی از منابع توليد كننده داخلی قابل تامين بوده اما بخشی از تجهيزات هوانوردی كه مربوط به ارائه سرويس های نظارتی، اداری و سيستم های هدايت هواپيما به سمت فرودگاه است باید از کشورهای دیگر وارد شود.

اميرمكری  تصریح کرد: به خاطر شرايط تحریمی با مشكلات تهيه تجهيزات مواجه هستيم اما با راه هايی كه وجود دارد و طی سال های گذشته هم از آن مسيرها و راه ها استفاده می شد سعی شده نيازها تامين شود و تنها  تامين بخشی از تجهيزات هوانوردی برای ما محدوديت ايجاد كرده است.  

مديرعامل فرودگاه های كشور با بيان اينكه در حال حاضر حدود 220 فروند هواپيما در حال عمليات هستند و تقريبا عمر متوسط ناوگان هوايی كشور حدود بين 19 تا 20 سال است، افزود: هيچ نگرانی بابت سن ناوگان هوايی كشور وجود ندارد و نگهداری آن ها با كيفيت بالايی در حال انجام است.

اميرمكری اضافه كرد: اينكه برخی پروازها به علت نقص فنی در فرودگاهای ديگر فرود می آيند چيز طبيعی است و نقص فنی برای همه دستگاه ها پيش می آيد.  

وی در خصوص وضعيت فرودگاه های مازندران ابراز كرد: در فرودگاه های ساری، نوشهر و رامسر پروژه هايی از قبل شروع شده كه خوشبختانه بخشی از آن به بهره برداری رسيده است.   

مديرعامل فرودگاه های كشور با بیان اینکه مهم ترين پروژه در فرودگاه ساری نصب دستگاه آی ال اس است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این سیستم می توان سرويس های ايمن تری را به پروازهايی كه انجام می شود ارائه داد.

وی تصریح کرد: همچنين زه كشی عوامل پروازی فرودگاه ساری در حال انجام بوده كه جزو پروژه های مهم است.  

اميرمكری در ادامه با اشاره به اینکه در فرودگاه نوشهر نيز بخش نهايی طرح توسعه ترمينال  در حال اجرا است كه ظرف دوماه آينده به بهره برداری می رسد،گفت: با اتمام  این طرح ظرفيت فرودگاه به دو برابر افزايش می يابد، همچنين محوطه سازی فرودگاه نيز در حال طراحی است.   

مديرعامل فرودگاه های كشور گفت: در فرودگاه رامسر نیز  احداث باند جديد فرودگاه در حال پيگيری است كه تا هفته های آينده  با رفع موانع  موجود این پروژه نیز عملیاتی خواهد شد.  
  



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار