بازگشایی مدرسه‌ای پس از 9سال در منطقه چهاردانگه ساری\

بازگشایی مدرسه‌ای پس از 9سال در منطقه چهاردانگه ساری

  • کد خبر: 2110769
  • چاپ
  • انتشار: 26 آذر 1398 - 16:53

استناد نیوز، دبستان روستای هلی همند منطقه چهاردانگه ساری پس از 9 سال تعطیلی، در سال تحصیلی جاری بازگشایی شده است و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به همراه معاونانش از این مدرسه بازدید کردند.

 

به گزارش استناد نیوز، تصور همه از حیاط پر از دانش‌آموز و کلاس‌های شلوغ است اما مدرسه‌هایی داریم که تنها یک دانش‌آموز و یک معلم دارد که عمدتا در روستاهای دورافتاده است و نشان می‌دهد امکان تحصیل حتی در دور افتاده‌ترین نقاط استان وجود دارد.

در سطح استان مازندران ۱۱ مدرسه با یک دانش‌آموز فعال است و باوجود اینکه یک دانش‌آموز در مدرسه درحال تحصیل است اما صدای زنگ مدرسه همچنان شنیده می‌شود.

علاوه بر این مدارس تک دانش‌آموز برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم سطح استان مدرسه هلی‌همند پس از ۹ سال تعطیلی و مدرسه روستای بندوبن چهاردانگه بعد از پنج سال تعطیلی دوباره احیا شدند که موجب خوشحالی خانواده‌ها شد؛ چراکه نزدیک‌ترین فرزندشان برای اینکه خود را به نزدیک‌ترین مدرسه برساند باید مسافتی زیادی را می‌پیمود و چه بسا دانش‌آموزانی به خاطر دوری راه و مسافت از درس و مدرسه دل کندند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره بازگشایی این ۲ مدرسه در منطقه چهاردانگه ساری، به خبرنگار فارس، گفت: در سال تحصیلی جاری برای اینکه پنج نفر از دانش‌آموزان روستای هلی همند و هفت نفر از دانش‌آموزان روستای بندوبن از تحصیل محروم نشوند، مدرسه این دو روستابازگشایی شد.

عسگری نیکزاد با بیان اینکه طی ۹ سال گذشته مدرسه هلی همند و همچنین پنج سال گذشته مدرسه روستای بندوبن دانش‌آموز نداشت، افزود: باتوجه به اینکه این دانش‌آموزان دارای تمکن مالی نبودند و نزدیک‌ترین مدرسه به روستا فاصله زیادی داشت این مدرسه احیا شد.

وی بیان کرد: این مهم در راستای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دوران ابتدایی محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد، در مقطع متوسطه اول ۹۷.۵۴ درصد و در مقطع تحصیلی متوسطه دوم ۹۱.۲۰ درصد در سطح استان مازندران است.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ مدرسه با یک دانش‌آموز در سطح استان مازندران فعال است./فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار