دریادار سیاری:امروز دنیا توان و اقتدار ایران را قبول دارد/رزمایش تنها یک اقدام مشترک است؛ بنای ایجاد ائتلاف نداریم\

دریادار سیاری:امروز دنیا توان و اقتدار ایران را قبول دارد/رزمایش تنها یک اقدام مشترک است؛ بنای ایجاد ائتلاف نداریم

  • کد خبر: 2110987
  • چاپ
  • انتشار: 07 دی 1398 - 17:20

استناد  نیوز - رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش تنها یک اقدام مشترک است و ما بنای بر ایجاد ائتلاف نداریم، اگرچه آمریکایی ها با تلاش برای ناامن جلوه دادن منطقه سعی بر ایجاد ائتلاف داشتند

 

به گزارش استناد نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر روز شنبه در نشست خبری تحلیلی درخصوص رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین، اظهارداشت: این رزمایش با هدف نشان دادن توانمندی نیروی دریایی ارتش در منطقه و نشان دادن اقتدار این نیرو در جهان است.
معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: برقراری امنیت نجات کشتی آسیب دیده و امداد و نجات، تبادل تک به و نزدیک شدن تفکر در تاکتیک‌ها و تقویت مناسبات بین المللی از اهداف مهم این رزمایش است.
دریادار سیاری افزود: شمال اقیانوس‌هند یکی از مناطق استراتژیک جهان است که بین ۳ تنگه و مهم راهبردی جهان یعنی‌ تنگه هرمز، تنگه مالاکا و تنگه باب‌المندب واقع شده است. ۹۰ درصد تجارت کشورهایی که به دریا راه دارند از طریق دریا انجام می‌شود، همچنین خلیج فارس یکی از انبارهای انرژی جهان است. خیلی از کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا نیازمند نفت خلیج فارس هستند ‌ به همین دلیل امنیت این منطقه برای جهان بسیار مهم است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما دارای هزار کیلومتر مرز دریایی بوده و بر شمال اقیانوس هند مُشرف هستیم، گفت: استقرار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر سواحل مکران که مشرف بر شمال اقیانوس هند است، کاملا مشخص است.

وی‌ با بیان اینکه ما برای تامین امنیت آب‌های منطقه طی سالیان گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان دو کشور قدرتمند از نظر نظامی به ویژه در بحث دریایی است. ما در سال‌های قبل از انقلاب یک نیروی دریایی آب‌های داخلی بودیم اما قرار نبود که به همان توانمندی اکتفا کنیم. در طول ۴۰ سال گذشته رشد بسیار عظیمی‌ در زمینه راهبردی کردن نیروی دریایی داشته‌ایم.

امیر سیاری ادامه داد: حضور ایران برای مقابله با ناامنی و دزدی دریایی در آب‌های شمال اقیانوس هند، با حضور گسترده ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز و ناوهای پشتیبانی ندجا صورت گرفت.

تاکنون پنج هزار کشتی و نفتکش را اسکورت کرده‌ایم

وی با بیان این که ما علاوه بر جمهوری اسلامی ایران برای سایر کشورها هم امنیت ایجاد کردیم، گفت: تا امروز نزدیک‌ به ۵ هزار کشتی تجاری‌ و نفتکش را اسکورت کرده‌ایم و در ۳۰ مورد به کشتی سایر کشورهای جهان کمک کردیم و آنها را نجات داده ایم.
رییس ستاد ارتش افزود: یکی از صحبت‌هایی که تا امروز از سوی‌ فرماندهان نیروی دریایی ارتش کشورهای حاشیه اقیانوس هند، زیاد به ما گفته شده این بوده که «تاکتیک شما در مقابله با دزدان دریایی چگونه بوده است که تا این اندازه موفق عمل کرده‌اید»؟

سیاری اظهارداشت: ما توانسته‌ایم قدرت دریایی خود را به دنیا نشان بدهیم و به همین دلیل است که کشورهای قدرتمندی مثل چین و روسیه به آب‌های منطقه ما می‌آیند و تحت فرماندهی جمهوری اسلامی ایران یک رزمایش نظامی را برگزار می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، نشان دادن اقتدار ایران در شمال اقیانوس هند، تامین امنیت منطقه شمال اقیانوس هند، نجات کشتی‌های آسیب‌دیده، امداد و نجات، تبادل تجربیات، نزدیک کردن تفکرات در مباحث تاکتیکی عملیات‌ها، تقویت مناسبات بین‌المللی با چین و روسیه، افزایش امنیت تجارت بین‌الملل و همچنین تضمین آزادی کشتیرانی، از جمله اهداف رزمایش مرکب نظامی ایران، روسیه و چین عنوان کرد.

امیر سیاری با بیان اینکه قطعا رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند، آخرین رزمایش مرکب این سه کشور نخواهد بود، گفت: ما در این رزمایش قطعا به روشی دست پیدا خواهیم کرد که برای رزمایش‌های آینده هم بتوانیم روی آنها حساب کنیم.

وی افزود: خیلی‌ها تلاش می‌کنند در منطقه حوادثی به‌ وجود بیاورند و به بهانه مقابله با این حوادث، حضور خودشان در منطقه را توجیه کنند. امنیت منطقه را ما می‌توانیم تامین کنیم و نیازی به حضور بیگانگان برای تامین امنیت منطقه وجود ندارد.

امروز دنیا توان و اقتدار ایران را قبول دارد

رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به یک قدرت دریایی تبدیل شده و کشورهای مختلف روی آن حساب باز کرده و به همین دلیل با ما رزمایش مشترک دریایی برگزاری می کنند. امروز ایران در جامعه دریایی جایگاه ویژه ای دارد و دنیا توان و اقتدار ما را قبول دارند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: این رزمایش مرکب می‌تواند موجب هم افزایی شده و نشان دهد که ما عزم و اراده برقراری امنیت در منطقه را داریم و می‌توانیم امنیت کشتی‌رانی را تامین کنیم، این در حالی است که عده ای می‌خواهند بگویند امنیت منطقه مشکل دارد و نیاز به حضور آنها دارد این رزمایش نشان می‌دهد که نیازی به حضور نامشروع بیگانگان در این منطقه نیست.

دریادار سیاری با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی کشور گفت: تعمیر، نگهداری و ساخت تجهیزات نیروی دریایی در داخل صورت می‌گیرد و ما نیازی به کشورهای دیگر نداریم، بسیاری پیشرفت‌های ایران در عرصه دریا را باور نمی‌کردند اما این رزمایش مرکب و حضور مقتدر ایران در عرصه‌های جهانی اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که ما انجام می دهیم بسیاری از کشورها به دنبال آن هستند که بفهمند این رزمایش چیست و چه موضع و اهدافی دارد به همین دلیل دست به اقدامات مختلفی برای جمع آوری اطلاعات می‌زنند، اما همانگونه که در رزمایش‌های گذشته هم داشتیم اجازه نزدیکی به محل رزمایش و جاسوسی را نخواهیم داد.

رزمایش تنها یک اقدام مشترک است؛ بنای ایجاد ائتلاف نداریم

سیاری گفت: این رزمایش تنها یک اقدام مشترک است و ما بنای بر ایجاد ائتلاف نداریم، اگرچه آمریکایی ها با تلاش برای ناامن جلوه دادن منطقه سعی بر ایجاد ائتلاف داشتند اما پیام ایران در این رزمایش و رزمایش‌های دیگر این است که امنیت تنگه هرمز به بهترین شکل تامین شده و ائتلاف‌های آنها در این منطقه معنایی ندارد.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران به دنبال ناامن کردن منطقه است، این سوال را مطرح کرد که تلاش‌های ایران برای تامین امنیت منطقه تحریک‌آمیز است یا رفتار آنها و حضور نامشروع در خلیج فارس؟. ایران همواره اعلام کرده که با همکاری کشورهای منطقه می‌توانیم امنیت آب‌های منطقه را تامین کنیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان نیست.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه ضمن تسلیت شهادت سرهنگ خلبان رحمانی گفت: شرح فعالیت‌های نیروهای مسلح در تمام ایام مشخص می کند که به طور مستمر باید امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی برقرار باشد و آسیب پذیری را به حداقل برسانیم.
سیاری با بیان این که آسمان کشور به طور مرتبط تحت کنترل است گفت: سیستم پدافند هوایی ما مدام در حال رصد و کنترل مرزهای هوایی کشور است و با کوچکترین ورود غیرقانونی به مرزها بشدت برخورد کرده و طبق مقررات بین المللی عمل می‌کنیم.
رییس ستاد ارتش با تاکید بر این که برقراری امنیت در مرزهای زمینی، ‌دریایی و هوایی نیاز به ایثارگری و ازخودگذشتگی و خدمت عاشقانه دارد، گفت: روزانه هواپیماهای ما در آسمان ایران پرواز می‌کنند چرا که غرش هواپیماها امنیت می آورد و این خیلی مهم است به ویژه این که ما امروز از نظر علمی و صنعتی به جایگاهی رسیده ایم که تعمیرات اساسی هواپیماهایمان را انجام می دهیم.
امیرسیاری افزود: این خلبان شهید ما هم در یکی از این ماموریت‌هایی که نیاز بوده است که شرکت کند و غرش هواپیمایش باید در مرزهای شمال غرب کشور خودش را نشان می‌داده است.

دلایل سقوط هواپیمای میگ ۲۹ را درآینده نزدیک اعلام می‌کنیم

وی با بیان این که دلایل این سقوط را در آینده‌ای نزدیک خواهیم گفت: قطعا این مایه افتخار است که فرزندان این مرز و بوم برای امنیت مرزهای هوا و دریا از جان خود می‌گذرند و ماموریت انجام م‌ی‌دهند ما هم افتخار می‌کنیم که چنین همرزمانی داریم که برای اقتدار کشور این گونه در عرصه‌ها حضور دارند.
معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: در ۸ سال دفاع مقدس همین غرش هواپیماها و حرکت هواپیماها در جبهه ها باعث افتخار و دلگرمی بود. ما خون دادیم، شهید دادیم و ایثارکردیم تا امروز به این بزرگی رسیده ایم و در شرایط فعلی سایه امنیت نصیبمان شده که بتوانیم راهمان را ادامه دهیم. این راه سرخ شهدا است که مایه عظمت و بزرگی کشور است و قطعا بدانید که ادامه خواهد داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار