مازندرانی ها ۸۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند\

مازندرانی ها ۸۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

  • کد خبر: 2111103667
  • چاپ
  • انتشار: 10 آبان 1402 - 13:11

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۸۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، گفت که درصدد هستیم تا در ۶ ماه دوم امسال هم ۵۰ میلیارد تومان زکات از مردم و خیرین جمع آوری کنیم.

خبرنگار : مونا معینی 

حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز ، افزود : زکات جمع آوری شده برای خانواده های نیازمند در بخش های مختلف هزینه شده است .

وی گفت: این میزان زکات دریافتی برای محرومین در تامین جهیزیه، هزینه درمان ، تحصیل، آزادی زندانیان، مسکن ، مرمت و بازسازی و لوازم ضروری زندگی صرف شده است .

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران اعلام کرد: تاکنون ۶ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال برای تهیه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.

حجت الاسلام فغانی بیان کرد: در زمینه درمان هفت میلیارد ریال، تحصیل چهار میلیارد تومان، مسکن احداثی ۲۱ میلیارد ریال ، مرمت و بازسازی مسکن ۷۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه به منظور تامین معیشت خانواده های نیازمند ۸۸ هزار سبد کالا به ارزش ۷۰ میلیارد تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است، گفت که به منطور تهیه لوازم ضروری هم هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک شده است.

حجت الاسلام فغانی در خصوص زکات جمع آوری شده برای شش ماه دوم امسال، گفت که بنا داریم تا در ۶ ماه دوم امسال هم ۵۰ میلیارد تومان زکات از مردم و خیرین جمع آوری کنیم .

وی با اعلام اینکه در استان مازندران یکهزار و ۹۴۶ روستا دارای شورای زکات و یکهزار و ۵۶۰ روستا هم پرداخت کننده زکات داریم ، افزود: متاسفانه این موضوع در بعضی از روستاها فعال نشده است و ما با پرداخت نشدن زکات مواجه شده ایم.

حجت الاسلام عباسعلی فغانی به افرادی که در جمع آوری زکات با این نهاد همکاری دارند اشاره ای کرد و ادامه داد: ۲۵۹ نفر به صورت مبلغین مقطعی و افتخاری با ما در سطح استان همکاری دارند.

وی با اعلام اینکه یکی از ضروریات مردم ساخت مسکن است گفت که به همین منطور درصدد هستیم تا پنج میلیارد تومان از اجاره بهای مستاجرین را پرداخت کنیم .

حجت الاسلام فغانی از خیرین ، باغداران و مغازه داران خواست تا در این امر مهم به یاریشان بشتابند چرا که خیلی از مشکلات ، گرفتاری جامعه اسلامی فقرا، مستمندان و نیازمندان که باید از محل زکات برطرف شود؛ رفع خواهد شد.

رئیس زکات کمیته امداد مازندران در پایان با اشاره به اینکه در بحث زکات واجب موفق شده ایم تا در شرق مازندران ۶۵ هزار کیلو گندم دریافت کنیم ، گفت: در ایام قربانی هم بیش از ۲ هزار راس گوسفند تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده ایم .

در استان مازندران ۵۳ هزار حامی فعال وجود دارد که در طرح محسنین کمک می کنند .

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار