پرچم کتابخوانی قائمشهر بالاست/بیش از پنج هزار قائمشهری عضو کتابخانه هستند\

پرچم کتابخوانی قائمشهر بالاست/بیش از پنج هزار قائمشهری عضو کتابخانه هستند

  • کد خبر: 2111103704
  • چاپ
  • انتشار: 21 آبان 1402 - 17:50

تعداد اعضای فعال کنابخوان به عنوان پارامتری برای میزان گرایش افراد یک روستا ، یک شهر و یک استان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شمار می رود و قائمشهر با داران بودن پنج هزار و یکصد عضو در این شاخص وضعیت قابل قبولی دارد..

خبرنگار : مونا معینی 

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز اعضای فعال در کتابخانه های این شهرستان را پنج هزار و ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۹۶۰ نفر عضو کتابخانه های این شهرستان شدند .

مونیکا زارعی تعداد کتابخانه های سطح این شهرستان را پنج کتابخانه اعلام کرد و گفت که از این تعداد سه کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی است و همچنین دو کتابخانه مشارکتی در این شهرستان وجود دارد.

وی تعداد کتاب‌های که از ابتدای امسال تاکنون به امانت داده شد را ۱۹ هزار و ۶۰۰ کتاب اعلام کرد.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان قائمشهر به برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در این شهرستان اشاره ای کرد و ادامه داد : به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عطر افشانی گلزار شهدا در امام زاده اسماعیل قائمشهر برگزار شد.

وی با اعلام اینکه پویش اهدا کتاب اهدا دانایی از روز گذشته آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد، افزود : در ابن پویش مردم نسبت به اهدا کتاب اقدام می کنند .

زارعی دیگر برنامه های هفته کتاب در این شهرستان را نمایشگاه کتاب تخصصی ، نشست کتابخوان مشترک با دانشگاه فرهنگیان ، برپایی جشن ویژه سالمندان در کتابخانه قائم آل محمد اعلام کرد و گفت : سالمندانی که در یک سال گذشته کتابخوان شدند در این جشن شرکت می‌کنند و در این مراسم جشن همراه با اهدا جوایز و مسابقه همراه خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه قائمشهر اعلام کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ عضویت در تمامی کتابخانه های سطح این شهرستان رایگان است .

زارعی در پایان دیگر برنامه های این هفته را مسابقه کتابخوانی ، نواختن زنگ کتاب ، تجهیز کتاب در مدارس ، رونمایی کتاب ، نقاشی متری ، گزارش عملکرد در مصلی جمعه ، برپایی میز خدمت همراه با نمایشگاه کتاب اعلام کرد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار