زورخانه، نمایش قدمت و اعتبار ورزش ایرانی اسلامی\

زورخانه، نمایش قدمت و اعتبار ورزش ایرانی اسلامی

  • کد خبر: 2111103716
  • چاپ
  • انتشار: 24 آبان 1402 - 10:33

 زورخانه ، ورزش آمیخته با آموزه های دین اسلام بیش از هفت هزار سال قدمت دارد. 

خبرنگار : مونا معینی 

حضور فعال و پررنگ ورزشکاران زورخانه ای در نمایشگاه تخصصی ورزشی مازندران در قائمشهر بستری برای عرضه و معرفی این ورزش قدیمی کشور را فراهم کرد. 

دبیر هیات ورزش زورخانه ای شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه  در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه برای اولین بار است که نمایشگاه تخصصی ورزشی در شهرستان قائمشهر برپا شد، گفت: حضور مردم و هیات های ورزشی در این نمایشگاه مطلوب است.

کوروش عباسی افزود : ورزش زورخانه ای این شهرستان بیش از ۱۲۰ نونهال و خردسال را در قالب آکادمی ورزش آموزش می دهد.

وی گفت : اولین آکادمی ورزش زورخانه این شهرستان در سال ۹۴ افتتاح شد که بزرگسالان، نونهالان و نوجوانان در این آکادمی به فعالیت مشغول هستند.

دبیر هیات ورزش زورخانه ای قایمشهر با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای یک ورزش ملی و مذهبی است گفت که ورزشی است که ائمه اطهار مولا علی علی السلام با این ورزش سروکار داشته اند .

دبیر هیات ورزش زورخانه ای با اعلام اینکه این ورزش بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و حتی قبل از اسلام به عنوان آماده سازی جنگ از آن استفاده می شد، افزود : تمام ابزار آلات ورزش زورخانه ای نماد جنگ است .

عباسی اعلام کرد : در این ورزش هنگامی که ورزشکاران می چرخند نشان دهنده رجزخوانی قبل از جنگ تن به تن جنگجویان است .

دبیر هیات ورزش زورخانه در پایان مشکل عمده این ورزش را مسائل مالی اعلام کرد و همچنین از مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر به دلیل تعامل با این هیات تشکر و قدردانی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار