\

تخصیص بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی روستاهای بخش مرکزی جویبار

  • کد خبر: 2111104093
  • چاپ
  • انتشار: 16 فروردين 1403 - 12:29

بخشدار مرکزی جویبار از اختصاص ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در روستاهای بخش مرکزی خبر داد و گفت : اجرای طرح هادی در چند روستای بخش مرکزی با مشارکت مردم و بنیاد مسکن در حال انجام است.

حجت الله احسانی روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه برای اجرای طرح هادی در روستاهای سروکلا و دیوکلا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است، افزود : در روستاهای پهناب و آزادبن به خاطر محدودیت منابع اجرای طرح هادی به کندی صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی با خودیاری مردم روستای شورکا انجام شده بود اما متاسفانه با اجرای طرح کشوری فاضلاب روستایی به بخش اعظمی از طرح هادی این روستا خسارت وارد شده بود که هم اکنون از طریق مشارکت مردمی و بنیاد مسکن عملیات آسفالت و جوی و جدول در حال انجام است.

بخشدار مرکزی جویبار در ادامه بزرگترین مشکل این شهرستان را کم آبی در تابستان و آب گرفتگی زمین های کشاورزی در زمستان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر با شروع فصل کشاورزی متولی امور آب این شهرستان مشخص نیست و بسیاری از اقدامات عمرانی در این حوزه متوقف شده است.

احسانی به لایروبی بخش غربی ورودی شهرستان اشاره کرد و افزود: در این طرح قرار بود چهار کیلومتر از رودخانه خانی رود توسط پیمانکار اجرا شود اما به دلایل خرابی تجهیزات این کار متوقف و همچنان بهانه های واهی توسط آب منطقه ای استان برای اجرا نشدن این طرح باقی مانده است .

وی خاطر نشان کرد : در کانال بخش شرقی از سد شهید صالحی به سیاه رود هم قرار بود که حدود یک کیلومتر لایروبی اجرا شود و این کار هم از سوی آب منطقه ای استان به سرانجام نرسیده است.

بخشدار مرکزی جویبار در پایان از آبگیری ۹۰ درصد از آب بندان های این بخش خبر داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار