اسرائیل تاکنون در غزه ۱۴۰ خبرنگار را کشته است\
  • سازمان خبرنگاران بدون مرز؛

اسرائیل تاکنون در غزه ۱۴۰ خبرنگار را کشته است

  • کد خبر: 2111104097
  • چاپ
  • انتشار: 19 فروردين 1403 - 07:32

سازمان خبرنگاران بدون مرز بامداد یکشنبه در تازه‌ترین گزارش خود تعداد خبرنگارانی را که به دست نظامیان صهیونیستی در غزه کشته شدند، ۱۴۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، این سازمان اعلام کرد که این تعداد خبرنگار از ۷ اکتبر( ۱۵ مهرماه) تاکنون در حملات ، بمباران و موشکباران کشته شدند.

این سازمان از جامعه جهانی خواست که فشارهای خود بر اسرائیل را تشدید کرده تا از بروز این تراژدی دردناک در غزه جلوگیری کنند.

از سوی دیگر کاترین راسل رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که جنگ در غزه بیش از ۱۳ هزار کودک را کشته و تعداد بی شماری دیگر را زخمی کرده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز شنبه اعلام کرد قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ۱۵ مهرماه و آغاز این جنگ خونین تاکنون به ۳۳ هزار و ۱۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۸۱۵ زخمی رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در چهار نوبت دست به قتل عام مردم غزه زده و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ شهید و ۶۵ زخمی به بیمارستان ها منتقل شدند.

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار و در خیابان ها هستند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نیستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار