بهداشت باغ، اصول مدیریت صحیح باغداری است\

بهداشت باغ، اصول مدیریت صحیح باغداری است

  • کد خبر: 217317
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1398 - 16:04

استناد نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: متاسفانه برخی از باغداران، باغداری صحیح و بهداشت باغ را جدی نگرفتند و همین امر سبب شد در برخی مواقع شاهد کشت مخلوط چند درخت در باغ‌ها باشیم.

استناد نیوز، عزیزاله شهیدی‌فر در کارگاه آموزشی حفظ نباتات با محوری0ت مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌‌ای اظهار کرد: متاسفانه برخی از باغداران، باغداری صحیح و بهداشت باغ را جدی نگرفتند و همین امر سبب شد در برخی مواقع شاهد کشت مخلوط چند درخت در باغ‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در برخی مواقع باغدار در مساحتی از زمین خود اقدام به کشت مخلوط می‌کند که این امر باعث طغیان مگس میوه می‌شود و خسارت زیادی را به باغ وارد می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه علف هرز و ریزش میوه در باغ باعث می شود بهداشت باغ زیرسوال رود و مدیریت باغداری را با مشکل مواجه کند، گفت: کارشناسان حفظ نباتات باید مدیریت جدی در مبارزه با آفات و نظارت بر فروشگاه‌های سموم داشته باشند چراکه در برخی مواقع شاهد هستیم باغدار برای سمپاشی از سمپاش‌های قدیمی و یا ترکیب چند سم با یکدیگر استفاده می‌کند که نه تنها با این روش جواب نمی‌گیرند بلکه باعث خسارت بیشتری به باغ می‌شود.

شهیدی‌فر از کارشناسان بخش کشاورزی بویژه در حوزه حفظ نباتات خواست دانش خود را به روز تر از گذشته کنند و اطلاعات لازم از دستاوردهای جدید داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار