ساخت و ساز غير مجاز در حريم راهها يعني استقبال از پيامدهاي ناگوار ترافيكي و ناامني\

ساخت و ساز غير مجاز در حريم راهها يعني استقبال از پيامدهاي ناگوار ترافيكي و ناامني

  • کد خبر: 219014
  • چاپ
  • انتشار: 14 شهریور 1398 - 17:41

استنادنیوز؛ مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندهی پلیس راه استان و روسای ستادی و تابعه اداره کل به منظور تعامل و برنامه ريزي جهت ارتقاء ایمنی جاده های استان در محل اين اداره كل برگزار شدخواستار تلاش و كار مضاعف براي تحقق اهداف عاليه اين اداره كل شد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران مهندس عباسعلی نجفی دراين نشست ضمن قدرداني و تشكر از عملكرد تمامي حوزه ها خاطر نشان ساخت : بايد همچون گذشته با تلاش و جديت براي اهداف و برنامه هاي اين اداره كل از هيچ كوششي دريغ نكرده و با تمام توان و بكارگيري امكانات براي ايجاد يك راه ايمن و استاندارد در اين استان ولايتمدار بكوشيم .
وی بر نظم و انضباط در محیط کار تاکید نمود و عنوان نمود : بی نظمی و بی برنامه‌گی در کار، همیشه عامل بازدارنده فعالیتها می باشد.
مهندس نجفی در مورد پاكسازي سراسري محورهاي استان گفت: پاكسازي حريم راههاي استان بايد به طور ساري و جاري در تمام فصول سال از برنامه ها و اقدامات هميشگي اين اداره كل باشد ازاين رو، اين مهم، بايد با جديت و پشتكار كليه روساي ادارات تابعه انجام پذيرد.
وی به بازسازی و مرمت ماشین الات راهداری اشاره و تصریح نمود: با توجه به نزدیک شدن فصل بارش و سرما ضروری است که ماشین الات راهداری آماده به کار شوند.
مهندس نجفی خواستار استفاده بهینه از بخش های مختلف برای اجرای عملیات راهداری شد و عنوان نمود:پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نظارت بر دوربین‌های نظارت تصویری، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشکارسازی نقاط پرحادثه، تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم، در سطح محورها از جمله فعالیت‌های ایمنی است که باید توسط روسای ادارات شدت بیشتری بگیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و تقل جاده ای مازندران در خصوص صیانت از حریم راه ها تاکید ویژه نمود و خاطر نشان ساخت : اگر مانع ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم راه هاي استان نشويم ، در بحث ايمني با چالش جدي مواجه خواهيم شد ساخت و ساز غير مجاز در حريم راهها يعني استقبال از پيامدهاي ناگوار ترافيكي و ناامني شديد در سطح محورها و همينطور محدوديت اراضي براي توسعه و تعريض محورها كه اين مسائل مي تواند در سطح وسيع تر عاملي در جهت ركود توسعه همه جانبه اين استان سرسبز و ولايت مدار باشد.
مهندس نجفی در این نشست بر نظارت مستمر و دقیق مجتمع های خدمات رفاهی و مراکز معاینه فنی در سطح استان تاکید کرد و اظهارداشت : مهم ترين عاملي كه مي تواند در هر پروژه اي مؤثر باشد نظارت دقيق و حضور فعال و مستمر بر سر آن پروژه بوده ، لذا از همه رؤساي ادارات تابعه وستادي خواسته تا اين مسئله مهم را در اولويت اصلي كار خود لحاظ كنند .
وی به اجرای طرح ملی ابرار اشاره و تصریح نمود . ۳۴ کیلومتر راه های روستایی مازندران در طرح ملی ابرار بوده که می بایست با همت روسا و مسولین امر عملیات ایمن سازی و روسازی انها اجرایی گردد.
سرهنگ علیرضا قدمی فرمانده پلیس راه استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی راهداران در سطح جاده ها عنوان نمود : راهداران در جاده ها سفیران آرامش هستند و این حضورشان خاصه در زمان بحران می تواند امنیت و آسایش را به کاربران جاده ای انتقال دهد.
وی ضمن اشاره به حضور به موقع راهداران و پليس راه در مواقع حساس در محورهاي استان خاطر نشان كرد : ما بايد با حضور به موقع و به جا خود ، از بروز حوادث ناگوار در محورهاي استان جلوگيري نماييم تعامل و همدلي همه دستگاهها
علي الخصوص راهداری و حمل و نقل جاده ای و پليس راه مي تواند عامل مهمي براي برقراري ترددي ايمن و روان در شرايط حساس باشد.
گفتنی است در پایان جلسه از آقایان کامل نصراللهی ،نورالدین قاسم زاده و یاسر ابراهیمی به جهت تسریع در اعلام پروژه های پیشنهادی سال 98 در راه های غیر شریانی تقدیر بعمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار