اصلاح قانون کار ، تضعیف قانون کار و حمایت از کارگران است\
  • رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

اصلاح قانون کار ، تضعیف قانون کار و حمایت از کارگران است

  • کد خبر: 219228
  • چاپ
  • انتشار: 27 شهریور 1398 - 17:17

استناد نیوز- رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور کفت: اصلاحی که در قانون کار رخ داد تضعیف قانون کار و مواد حمایتی از کارگران بوده است .

 به گزارش استناد نیوز، اولیا علی بیگی بعدازظهر چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی کار مازندران به مشکلات فراروی کارگران اشاره کرد و گفت: امنیت شغلی از جمله دغدغه های کارگران است و اگر از افکار سنجی از کارگران صورت گیرد ۹۹ درصد خواهد گفت آن چه کرامت نیروی کار را مخدوش کردهّ فقدان امنیت شغلی است.

وی افزود: امروز نه تنها امنیت شغلی کارگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهد بلکه آزادگی تشکل های کارگری را تحت شعاع قرار خواهد داد.

وی با اظهار اینکه دولت و مجلس برابر مشکلات کارگران مسئولیت دارند تصریح کرد: ساماندهی قراردادهای موقت باید در دستور کار قرار گیرد و ما کارگران موافق اصلاح قانون کار هستیم.

علی بیگی گفت: اصلاحی که در قانون کار رخ داد تضعیف قانون کار و مواد حمایتی از کارگران بوده است زیرا تنظیم روابط کار از وظایف وزارت کار است ولی در دولت گذشته این بند که روح قانون کار است را حذف کردند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور یادآور شد: اگر به ماده ۷ قانون کار توجه شود تنظیم روابط کار مدنظر قرار خواهد گرفت، بنابراین اصلاح قانون کار در صورتی که منجر به ابهام زدایی شود مورد توافق خواهد بود.

بیگیربا بیان اینکه اگر امروز سازمان تامین اجتماعی به این روز گرفتار شده است، مجلس باید پاسخگو باشد و امروز برای بقا یا عزل افراد تصویب می کنند.

وی با عنوان اینکه هنرمند واقعی کارگرانی هستند که حقوق ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زندگی را می چرخانند از مجلس و دولت خواست تا به معیشت کارگران توجه شود



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار