دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره افزايش جمعیت سگ‌های ولگرد هشدار داد\

دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره افزايش جمعیت سگ‌های ولگرد هشدار داد

  • کد خبر: 2111102812
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1401 - 11:08

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در استان، گفت: تمامی واحد‌های بیماری هاری در استان شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند و سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت سرم و واکسن بیماری هاری هزینه می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز و به نقل لز صدا و سیما ، عباس علیپور افزود: افزایش سگ‌های ولگرد در استان سبب شده است که امسال به نسبت سال قبل، ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسن و سرم بیشتری مصرف شود.

او ادامه داد: بر اساس قانون شهرداری‌های مسئول جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد هستند، اما ساماندهی خوبی انجام نمی‌شود و ادامه این روند ممکن است سبب بروز فاجعه‌های جبران ناپذیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  گفت: امسال چند فوتی بدلیل بیماری هاری در استان گزارش شده است و سهل انگاری در ساماندهی نکردن سگ‌های ولگرد می‌تواند برای سلامت افراد خطرآفرین باشد.

علیپور افزود: مراجعه با تاخیر بیمارانی که دچار گزش سگ‌های ولگرد شدند می‌تواند سبب مرگ شود و افرادی که دچار گزیدگی سگ می‌شوند باید سریعا ۲۰ دقیقه محل گزش را با آب و صابون شست‌وشو دهند و سپس بدون درنگ به مراکز درمانی مراجعه کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار