دولت کمک هزینه حمل به کشاورزان قراردادی را پرداخت می کند\
  • مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران؛

دولت کمک هزینه حمل به کشاورزان قراردادی را پرداخت می کند

  • کد خبر: 2111102813
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1401 - 13:15

دولت اختیاری نمودن بیمه محصول و پرداخت کرایه حمل گندم از مزرعه به مراکز خرید را به سایر مزایا و حمایت های قبلی دستورالعمل کشت قراردادی گندم سال زراعی 1402-1401 اضافه کرد.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل غله مازندران ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب در جلسه وبیناری هماهنگی بیشتر کشت قراردادی با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان هایی که گندم خیز می باشند، اظهار داشت: دولت در راستای حمایت از کشاورزان و رضایتمندی آنها به گندمکارانی که در قالب کشت قراردادی، محصول خود را به مراکز تحویل گیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ارائه دهند به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ یک میلیون ریال کمک هزینه حمل از مزرعه تا مراکز تعیین شده پرداخت می کند.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: کشاورزان گندم کار (کشت آبی) در صورت مشارکت در کشاورزی قراردادی با دولت با مراجعه به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی براساس استعلام قرارداد در سامانه (پایش مواد کودی)، کود در اختیار کشاورزان داده می شود و در زمان برداشت و تحویل گندم به مراکز تعیین شده، از بهای گندم کشاورز کسر و تسویه می شود.

مهندس وفائی نژاد به فرآیند و چگونگی انعقاد قرارداد کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: کشاورزان عزیز استان با مراجعه به نشانی gtc.ir و از طریق نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید با ثبت اطلاعات و مشخصات خود از جمله کدملی و سطح زیرکشت نسبت به امضای قرارداد از طریق پلتفرم همراه اول اقدام کنند.

وفائی نژاد همچنین با بیان اختیاری بودن بیمه محصول اظهار داشت: کشاورزان می توانند در صورت تمایل نسبت به بیمه نمودن محصول خود در بستر نرم افزار (پلتفرم) کشاورزی قراردادی اقدام نموده که در اینصورت اجازه می دهد تا بیمه نامه آن توسط صندوق بیمه بصورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه زارع و تبادل قرارداد بیمه صادر گردد.

لازم به ذکر است اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران آماده پاسخگویی به کشاورزان عزیز در مورد چگونگی اجرای کشاورزی قراردادی از طریق شماره تماس 01133119764 می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار