8 طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد\
  • در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر؛

8 طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد

  • کد خبر: 2111102975
  • چاپ
  • انتشار: 17 بهمن 1401 - 17:20

در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در روز دوشنبه 8 طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی با حضور فرماندار قائمشهر، مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران، معاون عمرانی فرماندار قائمشهر، بخشدار قائمشهر و مسئولین شهرستانی  در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز،  فرماندار شهرستان قائمشهر با بیان اینکه در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر 8 طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد تومان در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد، گفت: این طرح ها شامل احداث سد انحرافی و سردهنه آب زراعی روستای خطیر کلا ، تسطیح و تجهیز و نوسازی زمین های شالیزاری روستای بالا رستم، مجتمع پذیرایی و گردشگری اسپهبدان ، مجتمع آبرسانی شهدای بالاتجن در روستاهای کاوان آهنگر ، حاجی‌ کلا و ملک خیل و مخزن آب شرب قائمشهر از طرح های بود که در سطح این شهرستان افتتاح شد و همچنین عملیات اجرایی شبکه اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب خیابان شرافت آغاز شد.

جواد مولایی با اعلام اینکه  فاز یک و 2 پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در سطح 25 هکتار و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در روستای بالارستم افتتاح شد، افزود: در این ایام مجموعه گردشگری اسپهبدان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در این طرح 12 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت شدند.

وی دیگر طرحی که در این ایام افتتاح شد را بهره برداری از پروژه سردهنه زراعی خطیرکلا  و کانال منشعب آن با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان به منظور تامین آب اراضی کشاورزی روستاهای خطیرکلا، باغدشت، واکیکلا اعلام کرد و گفت: این طرح به منظور جلوگیری از افت بستر رودخانه و حفظ اراضی کشاورزی به بهره برداری رسید.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه مجتمع آبرسانی شهدای بالاتجن با 38 کیلومتر تعویض شبکه فرسوده و اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در روستای گاوان آهنگر به بهره برداری رسید، گفت: در این ایام پروژه برداشت از کف مخزن 25000 متر مکعبی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح 60 درصد به ظرفیت مخزن آب این شهرستان اضافه شد.

مولایی از آغاز عملیات اجرایی شبکه اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب در خیابان شرافت خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح با پیش بینی اعتبار 8 میلیارد و 100 میلیون تومان آغاز شد.

فرماندار قائمشهر افزود: این شهرستان در تخصیص اعتبارات دهه فجر رتبه اول استانی را کسب کرده است.

وی با اعلام اینکه بروکراسی زائد اداری در مسیر گرفتن مجوز و تسهیلات، سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده است، گفت: مدیران شهرستان موظفند امورات سرمایه گذاران را به صورت ویژه پیگیری کنند و باید به دنبال راهکار برای تسهیل در روند کارشان باشیم.

مولایی با بیان اینکه همایش فرصت های سرمایه گذاری با حضور بیش از 200 سرمایه گذار استانی و شهرستانی در این شهرستان برگزار شد، افزود: 200 فرصت سرمایه گذاری در شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ شناسایی شد که در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

فرماندار قائمشهر در پایان از تشکیل دبیرخانه حمایت از فرصت های سرمایه گذاری در فرمانداری این شهرستان به منظور پیگیری امورات سرمایه گذاران خبر داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار