عمده ترین مشکل بهره برداران بخش نیشکر نبود دستگاه پیشرفته آبگیری است/ تسهیلات پرداختی ناچیز است\
  • رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر؛

عمده ترین مشکل بهره برداران بخش نیشکر نبود دستگاه پیشرفته آبگیری است/ تسهیلات پرداختی ناچیز است

  • کد خبر: 2111103019
  • چاپ
  • انتشار: 10 اسفند 1401 - 09:10

رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر با اعلام اینکه عمده ترین مشکلات بهره برداران بخش نیشکر نبود دستگاه پیشرفته است، گفت: امیدواریم بهره برداران بخش نیشکر با دریافت تسهیلات با رقم بالا بتوانند نسبت به خرید دستگاه پیشرفته برای آبگیری اقدام کنند.

 

خبرنگار: مونا معینی

بهرام واگذاری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار استنادنیوز با بیان اینکه عمده ترین مشکلات بهره برداران بخش نیشکر نبود دستگاه پیشرفته است، افزود: اگر چه اکثر کارگاه های سنتی به صنعتی تبدیل شده اما بهره برداران این بخش هنگام گرفتن برگ از نی و آبگیری با مشکل مواجه هستند.

وی با اعلام اینکه برخی از استان ها شاهد دستگاه پیشرفته آبگیری هستند اما این دستگاه هنوز به روستای ریکنده وارد نشده است، گفت: عمده ترین مشکلات بهره برداران ما نبود دستگاه پیشرفته است چرا که قیمت این دستگاه ها بالا است و افراد برای خرید آن نیازمند گرفتن تسهیلات با رقم بالایی هستند.

رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر تصریح کرد: بهره بردارانی که کارگاه صنعتی دارند 6 کارگر به صورت مستقیم و هشت کارگر هم به صورت غیرمستقیم به فرآوری این محصول مشغول هستند بنابراین برای مکانیزه کردن دستگاه هایشان نیازمند وام با رقم بالایی هستند تا بتوانند نسبت به آبگیری هر چه سریعتر این محصول اقدام کنند.

واگذاری با اعلام اینکه به منظور دریافت تسهیلات بنیاد برکت و افراد تحت پوشش جلسه ای برگزار شد، گفت: از 60 متقاضی ثبت نام شده تاکنون 30 متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شدند که امیدواریم با همکاری بانک های عامل مابقی افراد هم هر چه زودتر بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه 90 درصد مردم روستای ریکنده در کارگاه های خانگی و صنعتی خود به فرآوری این محصول مشغول هستند، گفت: برای گسترش کشت نیشکر و تبلیغات این محصول نیازمند نگاه ویژه مسئولین هستیم تا بتوانیم با نصب بیلبوردها در سطح جاده های این شهرستان، نسبت به تبلیغ این محصول اقدام کنیم.

رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر یکی از مهم ترین مشکلات این روستا را بحث عمرانی و آسفالت اعلام کرد و ادامه داد: هنگام خرید محصولات نیشکر، زمانی که مهمانان وارد این روستا می شوند به دلیل نبود زیرساخت مناسب با مشکل مواجه می شوند که البته در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما 2 کیلومتر از آسفالت مسیر باقی مانده که از مسئولین ذی ربط می خواهیم تا برای زیباسازی و تردد  آسان تر مسافران به این روستا، هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

واگذاری در پایان مشکل دیگر را به فروش رساندن شکر نامرغوب به نام ریکنده توسط بر خی از فروشندگان اعلام کرد و گفت: متاسفانه بعضی از فروشندگان شکر نامرغوب بنام ریکنده را به دست خریدار می رسانند که این موضوع باعث شد تا بعضی افراد نسبت به شکر ریکنده بدبین شوند بنابراین می خواهیم تا این موضوع پیگیری شود چرا که شکر ریکنده ثبت ملی شده واز کیفیت مرغوبی برخوردار است.

گلایه از افزایش تعرفه گاز

یارعلی فلاح زاده از روستای ریکنده در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با گله مندی از افزایش تعرفه گاز، گفت: افزایش قیمت تعرفه گاز و قبوض صادر شده میلیونی برای فردی که کارگاه صنعتی و کارگر روز مزد دارد بسیار بالا است بنابراین از مسئولین می خواهیم تا نگاه ویژه ای به ما داشته باشند.

وی در پایان با اعلام اینکه در خصوص دریافت تسهیلات خود گفت: با توجه به هزینه های بالا متاسفانه مبلغ دریافت شده  تسهیلات بسیار ناچیز بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار