بقاع متبرکه قائمشهر میزبان مسافران نوروزی/آمادگی برای اسکان موقت مسافران\

بقاع متبرکه قائمشهر میزبان مسافران نوروزی/آمادگی برای اسکان موقت مسافران

  • کد خبر: 2111103044
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1401 - 15:49

بقاع متبرکه شهرستان قائمشهر برای میزبانی از مسافران و زائران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری، آماده است.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، قائمشهر با حدود ‎ 300هزار نفر جمعيت در ‎ 20كيلومتری ساری (مركز استان مازندران ) و در مسير دو جاده ترانزيتی و مواصلاتی استان مازندران، به استان تهران و ديگر استانهای كشور يعنی جاده‌های فيروزكوه و هراز قرار گرفته است .

امام زاده‌های سيد ابوصالح، ، سيد زرين نوا، يوسف رضا، سيد نظام‌الدين، امام ز اده حمزه و بقاع متبرك “درويش داود، موسي بن‌احمد” و قرار داشتن آرامگاه عالم جليل القدر “شيخ طبرسي” از جمله اماكن ديدني در شهرستان   قائمشهر است.

امامزاده “سيد زرين نوا” در روستاي چمازكتي با سابقه ساخت صندوق چوبي آن، در سال ‎ 855هجري قمري از جمله آثار ملي كشور است و يكي از جاذبه هاي گردشگري در اين شهرستان بشمار مي رود .

امام زاده يوسف رضا و واقع شدن آن در كنار بيمارستان رازي در اين شهرستان يكي ديگر از جاذبه ها است كه اين مكان را به جايگاهي براي زيارت مومنان تبديل نموده است .

امام زاده سيد نظام الدين كه در منطقه جمنان قائمشهر واقع است كه در 829 سال هجري قمري ميرظهيرالدين مرعشي آن را زيارت كرد كه در طول اين گذر زمان در جنب اين مكان مذهبي ، قبرستاني براي دفن اموات بنا شده است .

بقاع متبركه درويش داوود 991 هجري قمري و درويش موسي بن احمد در منطقه جمنان و فولاد ، در روستاي آهنگر كلاي بيشه سر از ديگر آثار تاريخي اين شهرستان است .

اوقاف قائمشهر

اجرای طرح آرامش بهاری در 5 بقعه متبرکه قائمشهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه این شهرستان دارای 106 بقاع در سطح شهر و روستا است که همه ساله در ایام نوروز میزبان مسافران می باشد، افزود: پنج بقاع متبرکه همچون" درویش مزار، سید ملال، یوسف رضا، سیدابوصالح و امام زاده حمزه" در شهرستان برای اجرای طرح آرامش بهاری و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شد.

علی فتحی بیان کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری که همه ساله از 28 اسفندماه در بقاع متبرکه با حضور روحانیون برگزار می شود، برنامه های متنوعی برای مسافران در نظر گرفته می شود.

وی گفت: در طرح آرامش بهاری برنامه های متنوع فرهنگی شامل نقاشی و اهداء جوایز، پاسخگویی به سوالات زائران و غیره همراه با ایجاد فضایی شاد و مفرح برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر با بیان اینکه اسکان اضطراری برای مسافران در شرایط بحرانی تعبیه شده  است، افزود: مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان در راستای ارائه خدمات رسانی شایسته به مردم، اسکان و امدادرسانی آمادگی دارند.

فتحی با اعلام اینکه فضای بقاع متبرکه با دمای مناسب و گرم در اختیار مسافران قرار می گیرد، گفت: زائرسرا این شهرستان پذیرش 80 مسافر را دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر در پایان از توزیع 150 بسته بن کارت هر کدام به ارزش 500 هزار تومان در بین نیازمندان این شهرستان خبر داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار