فعالیت ۸۶۰ پزشک خانواده شهری و روستایی در مازندران\
  • معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران؛

فعالیت ۸۶۰ پزشک خانواده شهری و روستایی در مازندران

  • کد خبر: 2111103193
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1402 - 16:12

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گفت: ۵۶۰ پزشک خانواده شهری و ۳۰۰ پزشک خانواده روستایی از غرب تا شرق مازندران به مردم خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز، علیپور با اشاره به آغاز طرح پزشک خانواده در سال ۱۳۹۱، گفت: طرح پزشک خانواده در کشور به صورت آزمایشی در ۲ استان مازندران و فارس اجرایی شد و در مازندران با انگیزه و پیگیری و تعهد مسئولان وقت دانشگاه تا به امروز دنبال شد و قرار است با رفع نواقص موجود به سایر استان‌های کشور گسترش یابد.
وی با بیان اینکه ۵۶۰ پزشک خانواده شهری و ۳۰۰ پزشک خانواده روستایی از غرب تا شرق مازندران به مردم خدمات پزشکی ارائه می‌کنند، افزود: راه اندازی واکسیناسیون کووید ۱۹ در پایگاه‌های مجری پزشک خانواده شهری، مشارکت پزشکان خانواده در توانمندسازی مردم، شروع گام‌های اصلاحی نظام سلامت و استقرار نظام ارجاع، تقویت زیر ساخت‌ها و حرکت به سمت طرح‌های سلامت دولت الکترونیک، افزایش رضایت بیمه شدگان از خدمات ارائه شده و افزایش شناسایی بیماران مزمن در طی مراقبت‌های صورت گرفته از مهمترین دستاورد‌های برنامه پزشک خانواده مازندران است.
او ادامه داد: تغییر رویکرد پزشکان عمومی از درمان‌نگری به سلامت محوری، افزایش دسترسی مردم به خدمات پزشکان خانواده و مراقبین سلامت، ثبت نام بیش از ۹۵ نفر واجد شرایط در برنامه، ارائه خدمات به افراد در گروه‌های مختلف سنی و جنسی، تکمیل پرونده سلامت الکترونیک برای همه افراد، ارائه خدمات بر اساس سیاست‌ها و بسته‌های خدمت وزارت بهداشت، برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های پزشکان خانواده شهری در استان از دیگر دستاورد‌ها است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد و همه این افراد پزشک خانواده دارند.
علیپور افزود: در یک دهه فعالیت و اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران نتوانستیم از همه ظرفیت این بخش استفاده کنیم و اکنون با بررسی مشکلات سیاست‌های اجرایی مورد نیاز را پیاده و اجرا خواهیم کرد. منبع / صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار