وحدت و انسجام نقش موثری در توسعه شهرستان دارد\
  • استاندار مازندران؛

وحدت و انسجام نقش موثری در توسعه شهرستان دارد

  • کد خبر: 2111103221
  • چاپ
  • انتشار: 25 خرداد 1402 - 21:18

استاندار مازندران با اعلام اینکه وحدت و انسجام می تواند نقش موثری در رشد و توسعه شهرستان داشته باشد، گفت: نگاه فردی هیچ گاه منجر به توسعه نمی شود.

 

خبرنگار : مونا معینی

به گزارش استناد نیوز،  سید محمود حسینی پور روز پنج شنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم،  فعالان فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه برگزاری این جلسه بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید سعی شود تا از حضور نماینده همه اقشار مختلف مردم در این جلسات دعوت شود تا بتوانیم با افکار متعدد آنها در هر شهرستانی مطلع شویم.

وی با اعلام اینکه این اطلاعات منجر به تصمیم سازی های مهم ما خواهد شد، گفت: همچنین حضور میدانی مدیران در شهرستان ها و ارتباط نزدیک آنان با مردم به طور حتم نگاه مدیر ارشد استان را به شهرستان تغییر خواهد داد .

استاندار مازندران به شکل گیری شهرستان سوادکوه شمالی در سال 92 اشاره ای کرد و ادامه داد: در این شهرستان بعصی دستگاه ها فعال نشده است و علی رقم همه تلاش های صورت گرفته اما کم و کاستی های هم وجود دارد که با برگزاری این  جلسات با حضور اقشار مختلف مردم می توانیم این کاستی ها را مرتفع کنیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه بهتر است که این جلسات به صورت مستمر برگزار شود، افزود:  شهرستان سوادکوه شمالی موقعیت های فراوانی دارد که از لحاظ گوناگون باید بررسی شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه به اعتقاد بنده اگر بتوانیم راهبردها را در این شهرستان تدوین و استراتژی ها را تعریف کنیم این شهرستان می تواند به یکی از  مهم ترین شهرهای استان تبدیل می شود ، گفت: باتوجه به اینکه کریدور ریلی به استان مازندران از وسط این شهرستان گذر می کند  بنابراین اگر بتوانیم برنامه داشته باشیم می توانیم این موقعیت ها را به فرصت تبدیل کنیم .

وی با اعلام اینکه شهرستان سوادکوه شمالی تنها شهرستانی است که موقعیت جغرافیایی آن در وسط جنگل قرار گرفته است، ادامه داد: این شهرستان دارای سد البرز است که می تواند به یک فرصت فوق العاده گردشگری تبدیل شود اما در این راستا هنوز برنامه ای اجرایی نشده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این موقعیت ها باید در دستور جلسات نخبگان شهرستان قرار بگیرد، گفت: برای آنکه بتوانیم موقعیت ها را به فرصت تبدیل کنیم باید بتوانیم با هم همدلی کنیم. این فرصت ها زمانی اتفاق می افتد که اراده قوی بین صاحبان اندیشه باشد.

حسینی پور به  فرصت های گردشگری و تفریحی در این منطقه اشاره ای کرد و ادامه داد:  با  توجه به سه شخصیت تاثیرگذار و وجود شهدای والا مقام در این شهرستان باید بتوانیم فنداسیون گردشگری را تقویت کنیم و مدیریت را در این زمینه فعال کنیم چرا که نمی‌توانیم توسعه را به دلیل دگرگونی های فرهنگی متوقف کنیم .

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد حس توسعه محوی نیازمند کارها و اقدامات جمعی هستیم ، افزود:  هماهنگی منجر به اقدامات بزرگ می شود باید اقشار مختلف در کنار هم جمع شوند تا یک نهضت ملی ایجاد شود.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به اینکه فرماندار به عنوان مسئول اجرایی باید مشاورین را از این جمع انتخاب کند، افزود: از شخصیت های مهم این شهرستان دعوت شود تا با تشکیل کارگروه و جلسات راهبردی بتوانیم در درجه اول راهبرد ۲۰ ساله آینده این شهرستان را تدوین و بعد از تصویب نسبت به سند آمایش اقدام کنیم که این امر به ما کمک خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار