کاهش ارزش افزوده برخی کالاهای وارداتی راهکار دولت در کاهش تورم\
  • بابایی کارنامی؛

کاهش ارزش افزوده برخی کالاهای وارداتی راهکار دولت در کاهش تورم

  • کد خبر: 2111103251
  • چاپ
  • انتشار: 05 تیر 1402 - 16:53

نماینده مردم ساری و میاندورود در جمع خبرنگاران گفت مجلس به کلیات لایحه کاهش ارزش افزوده برخی کالاهای وارداتی رای داد اما درمورد ارزش افزوده چند قلم کالای کشاورزی رای نداد 

به گزارش استناد نیوز، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درصحن علنی مجلس درمورد لایحه کاهش ارزش افزوده برخی از کالاهای وارداتی، اظهار داشت: لایحه‌ای که دولت برای کاهش ارزش افزوده برخی کالاهای وارداتی مثل گندم، تعدادی از محصولات کشاورزی و در بحث دارو تجهیزات دارویی فرستاده بود و باتوجه به فضای کشور، کشور باید در شرایط کاهش تورم قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از راه‌کارهایی که دولت دیده، کاهش ارزش افزوده از ۹ درصد به یک درصد قیمت تمام شده برخی کالاهای وارداتی است.

 بابایی کارنامی، خاطرنشان کرد: مجلس هم به این لایحه رای داده بود و ما نیز دنبال این بودیم تا ارزش افزوده چند قلم کالای کشاورزی وارداتی را حذف کنیم درواقع این مجوز کاهش ارزش افزوده از ۹ درصد به یک درصد است.

وی یادآور شد: این موضوع در مجلس بحث و گفت‌وگو شد و مجلس به کلیات آن رای داد اما به حذف ارزش افزوده چند قلم کالای کشاورزی مجلس رای نداده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: به این دلیل رای نیاورد که اگر یک کالایی مبانی واردات ندارد، وزارت جهاد کشاورزی خودش راساً در لیست کالای وارداتی نیاورد چراکه رانت می‌آورد. 

وی در پایان در خصوص بحث برنج گفت :مصرف برنج در کشور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن بوده اما تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن است و این مقدار تولید داخل نیز گران است و می‌گوئیم دولت باید یارانه دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار