تهدید طوفان شن در ۳ استان\
  • از امروز تا جمعه؛

تهدید طوفان شن در ۳ استان

  • کد خبر: 2111103286
  • چاپ
  • انتشار: 21 تیر 1402 - 12:29

سازمان هواشناسی اعلام‌ کرد: وزش باد شدید از امروز (چهارشنبه) تا جمعه موجب طوفان شن در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان‌وبلوچستان خواهد شد.

به گزارش استناد نیوز، سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه افزایش شدید گرادیان فشار سطح زمین همراه با حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه اعلام‌ کرد: از امروز چهارشنبه تا روز جمعه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک که در نواحی مستعد طوفان شن را در پی دارد، چند استان را تهدید می‌کند.

بر اساس هشدار هواشناسی، طوفان شن امروز (چهارشنبه) در نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و فردا پنج‌شنبه در جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و روز جمعه در جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان فعال است.

مخاطرات سامانه در بستر رودخانه‌های خشک شده طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال نیز وجود دارد.

هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی توصیه کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار