پاکبانان با 20 سال سابقه بازنشست می شوند/ عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات آغاز شد\

پاکبانان با 20 سال سابقه بازنشست می شوند/ عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات آغاز شد

  • کد خبر: 2111103289
  • چاپ
  • انتشار: 22 تیر 1402 - 01:45

شهردار قائمشهر در نشست صمیمی با اصحاب رسانه به گزارش عملکرد 20 ماهه خود پرداخت و این خبر خوش را هم به پاکبانان این شهر داد که بعد از 20 سال سابقه کار در این عرصه، بازنشست می شوند.

 

خبرنگار؛ مونا معینی

به گزارش استناد نیوز،  کاظم علیپور با بیان اینکه وظایف شهرداری ها از نگاه مقام معظم رهبری خدمات به مردم، حفط توسعه و ایجاد فضای سبز و فرهنگ بوده است، افزود: همچنین  دیگر وظیفه  شهرداری ها مقوله مبارزه با سیستم اداری، ارتقاء سطح علمی و همکاری با سایر دستگاه ها برای ارائه خدمت بیشتر به مردم است.

وی با اعلام اینکه سیاست شورا و شهرداری ها بر ۵ اصل استوار است عنوان کرد : جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، ایجاد و حفظ پارک فضای سبز، اقدامات فرهنگی، توانمندسازی شهرداری ها در بحث املاک و ماشین آلات بوده است.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه با کمک مردم، حمایت های شورای اسلامی شهر و تلاش همکارانم در این مجموعه توانسته ایم در بحث نوسازی و بازسازی ماشین آلات اقدامات مهمی انجام دهیم، افزود: در بحث تامین ماشین آلات این شهرداری توانست رتبه اول استان و جزء چند شهرداری برتر در کشور شود.

احداث پارک های محله ای از الویت شهرداری است

علیپور به  طرح جامع شهر قائمشهر که بعد از ۳۳ سال بازنگری شد اشاره ای کرد و ادامه داد: این طرح در سال گذشته به تصویب رسید که کمتر از دو ماه آینده به شهرداری ابلاغ می شود.

وی با اعلام اینکه در دو سال گذشته با حمایت های شورای شهر، مصوبه کمیته فنی، کمیسیون ماده پنج و با توافق مالکین نسبت به تغییر کاربری چند زمین اقدام کرده ایم، اضافه کرد: در این زمین ها شهرداری توانست از حق السهم خود نسبت به ایجاد چند پارک محله ای اقدام کند.

علیپور از تغییر کاربری کارخانه حریر در هفته گذشته خبر داد وخاطرنشان کرد : موضوع تغییر کاربری این کارخانه با نگاه ویژه استاندار مازندران، حمایت های شورای شهر، پیگیری های فرماندار قائمشهر به سرانجام رسید که با تصویب در شورای عالی شهرسازی از 28 هزار متر مربع  از حق السهم شهرداری نسبت به 12 هزار متر مربع پارک و فضای سبز اقدام خواهیم کرد که با راه اندازی این مجموعه، دومین پارک بزرگ در این شهر احداث می شود.

شهرداری قائمشهر

بازگشایی حریم بتان گاز

شهردار قائمشهر در خصوص حریم راه آهن، گفت: بیش از هفت کیلومتر از این حریم بازگشایی شد اما بنا به دلایلی به طول 200 متر در خیابان بتان گاز بازگشایی نشده بود که هم اکنون با حمایت های استاندار و با نگاه ویژه معاونت عمرانی  استانداری مازندران در کمیسیون ماده ۵ شاهد بازگشایی این مسیر خواهیم بود که با اجرایی شدن این طرح  ترافیک شهرک یثرب هم  مرتفع می شود و همچنین از ۴ هزار و ۵۰۰ متر حق و السهم شهرداری نسبت به احداث پارک و فضای سبز اقدام خواهیم کرد.

علیپور یاداور شد : هنگامی که پست سرپرست شهرداری را برعهده داشته ام براساس نظر مشاور طرح جامع، سرانه فضای سبز در شهر قائمشهر نیم متر مربع بود که هم اکنون به هشت دهم ارتقاء پیدا کرده است که با توجه به نیاز سرانه فضای سبز که برای هر نفر چهار متر مربع است همچنان با این عدد فاصله داریم.

نوسازی و بازسازی ماشین آلات

علیپور با اعلام اینکه  در سال  گذشته نسبت به نوسازی و بازسازی ماشین آلات اقدام کرده ایم از خرید ۶ دستگاه نیسان به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان، پنج دستگاه خودروی کارون به مبلغ 2 میلیارد تومان، دو دستگاه اتوبوس درون شهری به مبلغ 3 میلیارد تومان ، چهار دستگاه تاکسی درون شهری به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و همچنین 10  دستگاه سواری به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون خبر داد.

شهردار قائمشهر از خرید یک دستگاه خودرو مکانیزه خط کشی محوری با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت:  این شهرداری آمادگی دارد تا نسبت به اجاره این خودرو در شهرهای هم جوار هم اقدام کند.

به گفته علیپور این شهرداری باید در بحث ماشین آلات برای 30 سال آینده بیمه شود.

وی گفت:این شهرداری نسبت به خرید یک دستگاه کامیون کمپرسی حمل زباله 10 تنی به مبلغ 10 میلیارد تومان اقدام نموده است.

ماشین آلاتی که به زودی وارد ناوگان شهرداری می شود

شهردار قائمشهر از خرید  پنج دستگاه کامیون 524 خبر داد که سه  دستگاه دیگر تا  هفته آینده،  پنج دستگاه دنا پلاس به مبلغ ۹ میلیارد تومان کمتر از ۱۵ روز و همچنین ۵ دستگاه ون درون شهری هم در آینده ای نزدیک به ناوگان شهری اضافه می شود.

علیپور بیان کرد: در حوزه خدمات شهری دو دستگاه جارو تمام مکانیزه به مبلغ ۵ میلیارد تومان، یک دستگاه مخرن شو به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان و دو دستگاه آب پاش حرفه ای به مبلغ 3 میلیارد تومان خریداری و در آینده ای نزدیک به ناوگان شهری اضافه می شود .

وی از خرید و قرارداد ۵۲۰ باکس زباله خبر داد.

پاکبانان با 20 سال سابقه بازنشسته می شوند

شهردار قائمشهر با بیان اینکه برای اولین بار طرح مشاغل پاک بانان با ۲۰ سال سابقه در این شهر اجرایی می شود، ادامه داد: این پاکبانان با 20 سال سابقه بازنشسته می شوند.

علیپور خاطرنشان کرد: این شهرداری با خرید دو دستگاه جارو تمام مکانیزه موفق شد تا دغدغه کمبود نیرو را رفع کند چرا که هر جارو حدود ۱۷کارگر در این حوزه را کمتر می کند.

وی از خرید اولین دستگاه ماشین آلات سنگین آتش نشانی فوماتیک خبر داد که با تحویل این دستگاه بعد از 20 سال ناوگان آتش نشانی نو نوار می شود.

افتتاحیه پارک های محله ای

شهردار قائمشهر از افتتاح پارک خبرنگار و پارک هیرکانی با هزینه 9 میلیارد و 500 میلیون تومان خبر داد و گفت: اجرای مبلمان و پروژه گردشگری حریم سیاه رود به طول 700 متر و اعتباری بالغ بر  هشت میلیارد تومان و برق رسانی پارک جنگلی هم با هزینه ای  بیش از ۸ میلیارد دیگر پروژه های افتتاحیه بوده است که به سرانجام رسید.

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه پروژه جمع آوری هدایت آبهای سطحی زیرگذر کوچکسرا با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان اجرایی شد، گفت:فاز اول و دوم جمع آوری آبهای سطحی هسته مرکزی شهر به طول یک کیلومتر و هزینه 9 میلیارد تومان اجرایی شد و در چند روز آینده هم شاهد فاز سوم جمع آوری و هدایت آبهای سطحی خواهیم بود.

وی به راه اندازی خط پردازش سایت زباله در هفته دولت اشاره ای کرد و از عملیات اجرایی تصفیه خانه شیرابه سایت زباله در آینده ای نزدیک خبر داد.

پارکینگ طبقاتی که ابطل مانده بود

علیپور به پارکینگ طبقاتی در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی که بیش از ۱۳ سال ابطل مانده بود اشاره ای کرد و ادامه داد: این طرح با کمک سرمایه گذار به سرانجام رسید و  هم اکنون طی توافق با سرمایه گدار صد در صد این مجموعه با ۱۰۸ عدد پارکینگ و بیش از 950 متر مربع تجاری به شهرداری تحویل داده شده است.

شهردار قائمشهر از اصحاب رسانه خواست تا درکنار مجموعه شهرداری باشند و عملکردهای این مجموعه را به سمع و نظر مردم برسانند و همچنین ضعفها و چالش های شهری را به گوش این مجموعه برسانند تا آنها هم  بتوانند در جهت رفع آن اقدام کنند.

عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه عملیات اجرایی زیرگذر دخانیات با حمایت های استاندار مازندران، مدیر کل راه آهن، نمایندگان، فرماندار و اعضای شورای شهر آغاز شد، گفت: این طرح با پیش بینی اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در مدت زمان ۸ ماه آغاز شد که تمام  تلاشمان را به کارگیری می کنیم تا  ۶ ماه آینده این طرح  به بهره برداری برسد .

علیپور با اشاره به اینکه اجرای جاده سلامت در نساجی قائمشهر را در دستور کار داریم، افزود: این طرح به منظور ایجاد درآمد پایدار در شهرداری اجرایی خواهد شد و در این طرح غرفه های غذا به مساحت 386 متر مربع و غرفه های صنایع دستی به مساحت 192 متر مربع اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به زودی اغاز می شود ، ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح در 2 طبقه به مساحت 500 متر مربع بصورت اداری و هزینه بیش از 12 میلیارد تومان آغاز می شود.

شهردار قائمشهر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه شیرابه با هزینه ۲۰ میلیارد تومان آغاز می شود که امیدواریم این طرح تا پایان امسال به مرحله بهره برداری برسد.

علیپور در پایان با اشاره به اینکه برای مرمت و تجهیز موزه قائمشهر 7 میلیارد تومان هزینه شد، گفت: تمام تلاشمان را می کنیم تا این طرح دهه فجر به بهره برداری برسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار