پس از ده سال رشد اقتصادی منفی مازندران به بیش از چهار درصد رسید\

پس از ده سال رشد اقتصادی منفی مازندران به بیش از چهار درصد رسید

  • کد خبر: 2111103292
  • چاپ
  • انتشار: 22 تیر 1402 - 17:52

استاندار مازندران گفت:رشد اقتصادی استان بعد از ده سال رکود  با اقدامات انجام شده دولت و جذب سرمایه گذار در سال گذشته به ۴.۱۱ درصد رسیده است.

خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز . سید محمود حسینی‌پور روز پنج شنبه در نشست وزیر جهاد کشاورزی با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی با بیان اینکه برای مردم موضوع کشاورزی یک امر مقدس است، افزود : تولید کشاورزی یکی از مولفه های مردم این استان است که از ابتدای انقلاب تاکنون رتبه اول تولید کشاورزی کشور را در مازندران برعهده دارد.

وی خاطر نشان کرد : در جراحی اقتصادی هم که دولت انجام داد مازندران در اجرای این طرح در تولید محصولات استراتژیک چه روغن و چه تولید مرغ به توان رسیده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه رشد اقتصادی استان بعد از ده سال رکود با اقدامات انجام شده دولت و جذب سرمایه گذار  در سال گذشته به رشد ۴.۱۱  درصد رسیده است، افزود: سهم بخش کشاورزی در اشتغال بیش از ۱۴.۸ دهم درصد است که به دنبال ارتقا این سهم هستیم.

حسینی پور نرخ مشارکتی اقتصادی را ۴۴.8 دهم درصد اعلام کرد که 3.9 درصد از نرخ کشور بالاتر است.

حسینی پور مهم ترین الویت ها در این استان را بحث های زهکشی، نوسازی ، توسعه کشت گلخانه ای و غیره اعلام کرد و ادامه داد: اگر به دنبال تحول در بحث کشاورزی این استان هستیم باید ساختارها ارتقا پیدا کند .

استاندار مازندران با تاکید براینکه اگر به مازندران توجه شود در بسیاری از محصولات غذایی می توانیم به  صادر کننده تبدیل شویم ، افزود : در بحث زراعت چوب واردکننده هستیم که اگر سیاست گذاری خوبی در استان انجام شود می توانیم به صادرکننده چوب تبدیل شویم .

حسینی پور با تاکید براینکه در استان مازندران این اراده وجود دارد که کشاورزی را متحول کنیم ، ادامه داد : به شرط آنکه راهبردهای جهاد نه به صورت شعار بلکه به صورت واقعی محقق شود.

حسینی پور در پایان الویت اول این استان را تولید بخش کشاورزی اعلام کرد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار