\
  • حسن فلاح؛ 

سرمایه های سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است

  • کد خبر: 2111103295
  • چاپ
  • انتشار: 23 تیر 1402 - 21:48

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران، گفت: به اعتقادم دارایی، اموال و سرمایه های سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری در نسل های متوالی است.

 

به گزارش استناد نیوز، حسن فلاح روز جمعه در جشن کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان قائمشهر که در سالن شهرداری برگزار شد با بیان اینکه ۱۹ تا ۲۵ تیرماه بنام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است، افزود:  این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور متکی به منابع دولت نیست و براساس ورودی و خروجی ها اداره می شود و منابع هم از محل حق بیمه شرکای اجتماعی وصول می شود که بخش کوچک آن سهم دولت است .

وی گفت: به حکم قانون سهم کارفرما ۲۰ درصد، بیمه شده ۷ درصد و سهم دولت هم ۳ درصد است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه معتقدم دارایی، اموال و سرمایه های سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری در نسل های متوالی است ، افزود: امسال ماموریت این سازمان به فرموده مقام معظم رهبری مهار تورم و رشد تولید است.

به گفته فلاح سازمان تامین اجتماعی نه تنها نیرو محرکه توسعه اقتصادی بلکه تضمین کننده عدالت اجتماعی است .

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت کشور تحت نظام بیمه ای بودند اما امروز بالغ بر 71 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش صندوق های بیمه ای هستند که از این میان سهم سازمان تامین اجتماعی 53 درصد است، ادامه داد: 17 صندوق دیگر معادل 18 درصد از کل احاد جامعه را تحت پوشش دارند.

فلاح با بیان اینکه در این استان از جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حدود ۲ میلیون نفر معادل ۶۱ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت که این آمار از میانگین کشور بالاتر است و نشان از توسعه فرهنگ بیمه ای در مازندران است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در این سازمان اتفاق افتاد، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانک رفاه را تسویه کرد و همچنین دولت 170 هزار میلیارد تومان بدهی خود به تامین اجتماعی را در قالب سهام خوب بازده تسویه کرد.

فلاح در پایان از مهم ترین اقداماتی که در این سازمان در سالهای اخیر انجام شد را پرداخت مطالبه به حق بازنشستگان در ۲۸ اسفند سال گذشته معادل 25 درصد متناسب سازی برای افراد مشمول و افزایش حق مسکن عنوان کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار