همه ما مدیون خون شهدا هستیم/دانش آموزان با تحصیل راه شهدا را ادامه دهند\

همه ما مدیون خون شهدا هستیم/دانش آموزان با تحصیل راه شهدا را ادامه دهند

  • کد خبر: 2111103498
  • چاپ
  • انتشار: 01 مهر 1402 - 11:29

استاندار مازندران با اعلام اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم شهدایی که خالصانه برای امنیت امروز ما جان خود را از دست داده اند و به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، گفت: دانش آموزان ما هم می توانند با تحصیل علم و دانش  در راستای آبادانی کشور راه شهدا را ادامه دهند.

 

به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور روز شنبه در مراسم آئین بازگشائی مدارس مازندران که در مدرسه دبستان دخترانه شاهد قائمشهر برگزار شد، افزود: مراسم بازگشائی مدارس استان مازندران با حضور معنوی زینب بلباسی دختر شهید مدافع حرم محمد بلباسی و دیگر فرزندان شهدا آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم شهدایی که خالصانه برای امنیت امروز ما جان خود را از دست داده اند و به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، گفت: دانش آموزان ما هم می توانند با تحصیل علم و دانش در راستای آبادانی کشور راه شهدا را ادامه دهند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: اگر شهیدان نبودند ما امنیت و آسایش امروز را نداشته ایم این شهید بلباسی ها بوده اند که برای دفاع از این مرز و بوم با داعشی ها مبارزه کردند تا امنیت ایجاد و دانش آموزان ما هم بتوانند به تحصیل بپردازند.

استاندار

حسینی پور با اعلام اینکه مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت:  دانش اموزان با درس خواندن می توانند راه شهدا را ادامه دهند .

استاندار مازندران در ادامه به میزان سطح سواد بانوان در این استان اشاره ای کرد و گفت: در اوایل انقلاب سطح سواد خانم ها ۳۰ درصد بود اما هم اکنون به برکت انقلاب ایران اسلامی به ۹۹ درصد رسیده است .

وی در پایان گفت: در اوایل انقلاب ۷ درصد از بانوان در ادارات دولتی مشغول به فعالیت بوده اند  اما امروز این رقم  به ۵۲ درصد رسیده است .

این مراسم با حضور معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، استاندار مازندران، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، فرماندار قائمشهر و دیگر مسئولین برگزار شد.

در استان مازندران امسال از اول مهرماه ۵۳۶ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های درس مدارس حاضر شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار