بیمه روستایی و عشایری چتر حمایتی دولتی بر سر افراد فاقد بیمه/ ۳۰ درصد جامعه هدف مازندران بیمه روستایی و عشایری هستند\

بیمه روستایی و عشایری چتر حمایتی دولتی بر سر افراد فاقد بیمه/ ۳۰ درصد جامعه هدف مازندران بیمه روستایی و عشایری هستند

  • کد خبر: 2111103550
  • چاپ
  • انتشار: 12 مهر 1402 - 16:31

 اجرای عدالت و پیشرفت با محوریت و رویکرد محرومیت زدایی که از رویکردها و برنامه‌های اولویت‌دار دولتمردان عنوان شد، تلاش برای افزایش جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران از جمله این اقدامات است.

خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، بیمه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از ساز و کارهای کلیدی در کاهش و جلوگیری از فقر در اولویت کاری دولت قرار گرفت تا در شرایط بحران، امکان گذران معیشت خانوارهای آسیب‌پذیر را فراهم آورد و در همین راستا نیز دولت مردمی با اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایری به همگان ثابت کرد که برای اجرای عدالت اجتماعی در کشور بسیار مصمم و با انگیزه است. 

مازندران به عنوان و قطب کشاورزی کشور از جمله استان هایی که بخش عمده ای از افراد جامعه هدف این نوع بیمه به شمار می روند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستائیان و عشایری مازندران در جلسه ستاد توسعه و راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر شهرستان قائمشهر ، گفت ۲۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان می توانند جامعه هدف این نوع بیمه باشند که تاکنون ۹ هزار نفر جذب شدند.

محمد اسفندیاری افزود : این بیمه بدنبال زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه که در دل روستا و مناطق محروم مشغول فعالیت هستند، می باشد . 

وی از صندوق بیمه روستایی و عشایری به عنوان یک اقدام حمایتی برای افراد تولیدکننده و سالمندان نام برد و ادامه داد: افراد از ۱۸ تا ۵۰ سال جامعه هدف هستند و در این نوع بیمه حمایتی ۷۰ درصد حق بیمه را دولت می‌دهد و مابقی حق بیمه فرد به صورت قسطی هم می توانند پرداخت کند.  

اسفندیاری اضافه کرد : یک میلیون و ۳۰۰ از جمعیت استان مازندران در محدوده سنی موردنظر این بیمه قرار دارند که از این‌تعداد ۴۰۰ هزار می توانند جامعه هدف باشند که تاکنون ۱۵۰هزار نفر زیر پوشش هستند.

وی افزود : ۹۵ هزار نفر بروز هستند و پرداختی دارند.

وی گفت: ارتباط بین کارگزاران صندوق بیمه با دهیاران را از جمله راهکارهای مؤثر و کارآمد در شناسایی افراد فاقد بیمه دانست.

اسفندیاری گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و تحقق اهداف و برنامه های دولت در خصوص تعمیم و گسترش نظام تأمین اجتماعی و در حمایت از اقشار فاقد بیمه اجتماعی غیر مشمول بیمه اجباری و به منظوربرخورداری از مزایا و تعهدات بلند مدت بیمه های اجتماعی در خصوص بازنشستگی، سالمندی، ازکارافتادگی، فوت و نقل و انتقال سوابق بیمه ای تأسیس گردید.  

 

  اسفندیاری در این نشست ضمن تشریح اهداف قرارگاه کرامت و راهکارهای توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تحت پوشش درآمدن کشاورزان و روستائیان این بخش را امری مهم و آتیه دار برای تمامی خانواده های این بخش دانست و خاطر نشان کرد ارتباط بین کارگزاران صندوق بیمه با دهیاران را از جمله راهکارهای مؤثر و کارآمد در شناسایی افراد واجد شرایط است.

 

وهابی معاون فرماندار قائمشهر نیز در این جلسه گفت: بیمه اجتماعی برای کلیه اقشار به خصوص جامعه روستایی همیشه دغدغه بوده و هست و صندوق می تواند با ارائه خدمات بیمه اجتماعی به این قشر از جامعه نقش بسزایی در تأمین آتیه افراد مشمول در زمان پیری و ناتوانی ایفاء کند. 

 

وی تصریح کرد : استفاده حداکثری از ظرفیت دهیاران در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به منظور بهره مندی جامعه هدف از خدمات صندوق بیمه اجتماعی و تحقق سهمیه تکلیفی تأکید کرد.

معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان. و عشایر مازندران در این جلسه نیز اضافه کرد : در کشور بیمه های مختلف از جمله ساختمان ، ماشین و کشاورزی فعالیت دارند .

نجفی افزود : بیمه روستایی و عشایری فواید زیادی از جمله بازنشستگی ، از کارافتادگی و مستمری بعد از فوت به بازماندگان دارد . 

وی ادامه داد : وزارت تعاون ، کار و تامین اجتماعی به عنوان کارفرما هزینه بیمه ای افراد پرداخت می کند 

به گفته نجفی حتی افراد بیمه ای که نتوانستند هزینه خود را پرداخت کند زیر پوشش قرار می گیرد 

وی گفت : افراد می توانند سالی یکبار حق بیمه پرداخت کنند و در صورت عدم تمکن مالی این مبلغ هم می توانند به صورت قسطی پرداخت کنند. 

وی در پایان، گفت : همکاری نهادهای دخیل در امور روستاها می توانند در معرفی افراد مشمول این نوع می توانند یاری گر باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار