شکسته شدن نرخ تورم مازندران بعد از ۱۳ سال\

شکسته شدن نرخ تورم مازندران بعد از ۱۳ سال

  • کد خبر: 2111103597
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1402 - 15:33

استاندار مازندران گف: نرخ تورم در مازندران طی ۱۳ سال پیاپی سه تا چهار درصد بالاتر از نرخ تورم کشور بود اما با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم در شهریور ماه نرخ تورم استان به ۲ درصد زیر میانگین کشور رسیده است.

خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در دیدار با مردم روستای «ارات بن » شهرستان سوادکوه بااشاره به اینکه روستاها نماد های مقاومت، ایستادگی ، جهاد و تلاش هستند،افزود: نماد توسعه کشور را می توان در روستاها ‌فعالیت آنان یافت.

وی سوادکوه را منطقه ای برخوردار از مناظر طبیعی و پوشش گیاهی برشمردو گفت: نتوانستیم در این منطقه با ایجاد ظرفیت های اشتغال گردشگری زمینه کسب و کار جوانان را فراهم کنیم .

استاندار مازندران  یکی از محوری ترین سیاست دولت سیزدهم محرومیت زدایی دانست و گفت: نگاه دولت سیزدهم این است که روستائیان نباید در محرومیت به سر ببرند .

وی گفت که به همین منظور در طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان دولت برای گازرسانی به این منطقه هزینه کرده است. 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی یرای برقراری عدالت به مناطق روستایی همه امکانات را برده است اما نتوانستیم به مردم نشان دهیم، افزود: چون نتوانستیم اشتغال پایدار را در روستاها ایجاد کنیم.

حسینی پور عنوان کرد :هم اکنون سیاست جمهوری اسلامی ایران توانمند سازی اقتصاد روستاها است و به دنبال این هستیم که هر روستایی در مازندران به مقصد گردشگری تبدیل شود .

استاندار مازندران با اعلام اینکه باید گردشگران را به روستاها بکشانیم ، افزود: به همین منظور برنامه ریزی کرده ایم تا روستاهای که آمادگی دارند بتوانیم خدمات ارائه دهیم ‌

حسینی پور با اعلام اینکه به منظور نهضت ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله به روستائیان پرداخت می شود ، گفت : صاحب خانه شدن منجر به بازگشت جوانان از شهر به روستا می شود .

وی با اعلام اینکه تلاش کردیم تا روستاها را به کشاورزی صنعتی تبدیل کنیم ، افزود: در دولت سیزدهم تمام زیرساخت‌ها را مهیا میکنم تا این استان متحول شود .

حسینی پور اعلام کرد : نباید در روستاها شاهد فقر باشیم چرا که سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای طرح توانمندسازی در مرحله اول ۷ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های روستاها اعتبار گذاشته ایم تا در روستا مولدسازی شود، گفت: اراده جوانان. تجربه پیشکسوتان باید پای کار بیاید تا کارهای بزرگ در روستاها انجام دهیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار