ورود خیران سلامت در کنترل سومین عامل مرگ و میر در مازندران\

ورود خیران سلامت در کنترل سومین عامل مرگ و میر در مازندران

  • کد خبر: 2111103624
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1402 - 16:15

امضای تفاهم نامه ساخت مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان و آزمایشگاه مرجع در جویبار از این حیث که خیران سلامت مازندران به حوزه پیشگیری از بیماری سرطان به عنوان سومین عامل مرگ و میر زودرس استان ورود کردند،حائز اهمیت است.

به گزارش استناد نیوز،  خیران سلامت،‌افراد دغدغه مند در حوزه بهداشت و سلامت به شمار می روند که خیرخواهانه برای کمک کردن بار نگرانی و هزینه ها در این حوزه ورود کرده اند اما ورود آنها به حوزه هایی که می تواند در آینده به پیشگیری و کنترل بیماری ها کمک کند نکته مهمی به شمار می رود که ساخت مرکز در حوزه سرطان از جمله هدفگذاری صحیح در این وادی به شمار می رود .

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران همسو با سیاست های کشور، برنامه ملی پیشگیری از سرطان در نظام سلامت کشور را در حال اجرا است که برای این منظور غربالگری سرطان روده بزرگ به صورت آزمایشی در شهرستان میاندورودشروع شده است و در کنار برنامه های دولت قدم گذاشتن خیران در حوزه ساخت مراکز تشخیص و پیشگیری نقش کمک کننده ای در مهار بیماری را دارد .

به همین منظورتفاهم نامه ساخت مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان و آزمایشگاه مرجع در جویبار امضا شد که در آن ۲ خیر این شهرستان تامین زمین و بخشی از هزینه ساخت این مرکز را متقبل شدند .

ساختمان این طرح در زمین اهدایی "رمضانعلی رحیمی"‌یکی از خیران سلامت شهرستان به مساحت ۶۵۰ متر و سازه ۸۰۰ متری احداث می شود .قرار بر این است ساخت این مرکز با کمک مجمع خیران جویبار و تجهیز آن نیز با مشارکت مجمع خیران سلامت مازندران و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در تشریح وضعیت ابتلا به سرطان در این استان گفت:سرطان سومین عامل مرگ در کشور و مازندران است و احداث این مرکز اقدام بسیار خوبی در جهت پیشگیری، شناسایی و درمان سرطان می باشد.

فرهاد غلامی با تاکید بر پیگیری لازم برای اولویت قرار دادن این طرح،‌افزود: میانگین سن ابتلا به سرطان از ۵۷ سال درد اوایل انقلاب، اکنون به ۷۶ سال رسیده که نشان می دهد در حوزه سلامت اقدامات موثری انجام شده است و امیدواریم این عدد را در سال های آتی به ۸۰ سال برسد.

مدیر سازمان های مردم نهاد وخیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران نیز گفت: مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان و آزمایشگاه مرجع در جویبار با مشارکت خیران و این دانشگاه ساخته می شود.

اسماعیل محمودیان افزود:برای ساخت این مرکز ۶۵۰ متر مربع زمین از سوی رمضانعلی رحیمی یکی از خیران شهرستان و نیز یک قطعه زمین ۸۰۰ متر مربعی به همراه یکصد میلیارد ریال از سوی خیر دیگر شهرستان اهدا شده است.

وی ادامه داد:‌همچنین برای تکمیل و تجهیز این مرکز ،‌دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعتبار اختصاص می دهد.

مدیر سازمان های مردم نهاد وخیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران تعداد طرح های خیرساز حوزه سلامت و بهداشت استان ۲۷ مورد اعلام کرد و گفت :‌از این تعداد ۱۹ طرح تماما خیرساز است و همه مراحل ساخت از تامین زمین ، ساخت و تجهیز آنها را خیران اهدا می کنند.

وی اظهارداشت:هشت طرح نیز به صورت مشارکتی با اعتبارات دولتی و کمک خیران در حال ساخت است.

محمودیان ادامه داد:‌از طرح های سلامت خیرساز مازندران ۱۲ طرح حوزه بهداشت از جمله خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و هفت طرح نیز پایگاه های اورژانس است.

وی گفت:‌هشت طرح نیز مربوط به توسعه زیرساخت های بیمارستانی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار