افق روشن برای صنعت کشتی سازی در مازندران\

افق روشن برای صنعت کشتی سازی در مازندران

  • کد خبر: 2111103625
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1402 - 20:19

برنامه بازدید استاندار مازندران از طرح ها و موقعیت هایی که قابلیت توسعه و پیشرفت استان را بالا می برد امروز روی شرکت صنعتی دریای ایران صدرا در امیراباد متمرکز شد. 

خبرنگار : مونا  معینی 

به گزارش استناد نیوز . شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال ۱۳۴۷ در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناورهای دریایی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد و این شرکت درحال حاضر مجهز به جامع ترین و کامل ترین امکانات برای طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناورها است.

این مجموعه دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهند و شرکت صدرا با تلاش مستمر برای ارتقای سطح تکنولوژی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فرا ساحلی نفت و گاز، کشتی سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را گرفت.

استاندار مازندران روز یکشنبه در بازدید از کارخانه کشتی سازی صدرا با اعلام اینکه برای اولین بار چهار فروند شناور را سازمان کشتیرانی کشور سفارش داده است. 

سید محمود حسینی پور گفت که از این تعداد ۲ کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۲ کشتی رو رو با تمام تجهیزات و امکانات داخلی در شرکت کشتی سازی صدرا در حال ساخت است .

وی از شرکت کشتی سازی به عنوان یکی از بزرگترین طرح های صنعت دریایی کشور نام برد و اعلام کرد: امیدواریم این مجموعه به عنوان تنها مجموعه صنعت دریایی کریدور شمال به جنوب قرار دهیم .

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد : این شرکت علاوه بر تولید شناور، به دلیل شرایط مناسب هزینه‌ای در حال بازسازی شناورهای روسی است.

وی با تاکید بر برنامه گسترش صادرات محصولات تولیدی کشاورزی مازندران اظهار داشت: به همین منظور به شناورهای با قابلیت امکان صادرات این محصولات که به کانتینر های یخچال دار مجهز باشد نیازمندیم. 

استاندار مازندران ادامه داد : با توجه به چشم انداز توسعه تجارت دریایی مازندران در کشورهای همسایه، این مرکز یک مرکز استراتژیک محسوب می شود.

وی تعداد افراد مشغول به کار در این مجموعه را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که این مجموعه ظرفیت ایجاد اشتغال به ۱۵۰۰ نفر هم دارد .

حسینی پور از تصمیم اخیر برای ایجاد یک دبیرستان در شرکت کشتی سازی صدرا خبر داد و گفت : همچنین مقرر شد تا با دانشگاه های نوشیروانی بابل و علم و صنعت هم قراردادی بسته شود تا رشته های مورد نیاز این مجتمع، آموزش داده شود.

توسعه زیرساخت های صدرا با ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار 

مدیر مجتمع دریایی کاسپین شرکت صدرا  در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این مجموعه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم متشکل از پیمانکار و کارگاه های خارج از این مجموعه، مشغول به کار هستند.

میثم رعیت آزاد با اعلام اینکه زیرساخت و زنجیره تامین کشتی سازی نیازمند حمایت است که با حضور استاندار این امر محقق می شود، گفت: در این مجموعه به صورت همزمان این قابلیت را داریم تا نسبت به تعمیر هشت شناور اقدام کنیم .

وی بیان کرد: ظرفیت این کارخانه به گونه ای طراحی شده است که می توانیم بصورت همزمان چهار شناور بسازیم .

مدیر مجتمع دریایی کاسپین شرکت صدرا اعلام کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و تامین مالی می توانیم زیر ساخت‌ها را توسعه و ظرفیت را دو برابر ارتقا دهیم.

وی گفت که در فاز اول برای توسعه زیرساخت‌های این مجموعه حدود ۵۰۰ میلیارد در نظر گرفته ایم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار