مناسب سازی محیط مهم ترین خواسته معلولان مازندرانی\
  • مدیر کل بهزیستی مازندران؛

مناسب سازی محیط مهم ترین خواسته معلولان مازندرانی

  • کد خبر: 2111103842
  • چاپ
  • انتشار: 16 دی 1402 - 18:45

مدیر کل بهزیستی مازندران مناسب سازی و برابرسازی فرصت ها را مهمترین دغدغه‌ سازمان بهزیستی و خواسته به حق افراد دارای معلولیت این استان اعلام کرد.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مناسب سازی و دسترس پذیری افراد دارای معلولیت به امکانات جامعه را از مهمترین دغدغه های بهزیستی و خواسته به حق افراد دارای معلولیت برشمرد و گفت: مناسب سازی فضای شهری، اماکن و معابر عمومی جهت تساوی فرصت ها برای افراد دارای معلولیت و کسانیکه به نحوی نیازمند استفاده از امکانات مناسب سازی شده هستند مانند سالمندان، کودکان، بانوان باردار و غیره اهمیت بسزایی دارد.
دکتر بریمانی با مهم برشمردن اصلاح ساختارها و ایجاد بسترهای لازم جهت حفظ استقلال افراد دارای معلولیت، افزود: اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، بیانگر تحقق حقوق شهروندی و برقراری عدالت اجتماعی است.
وی به تخصصی کردن امکانات به امور افراد دارای معلولیت اشاره و تصریح کرد : قانون مناسب سازی باید به گونه ای اجرا شود که افراد دارای معلولیت همانند یک شهروند عادی در کنار دیگر افراد جامعه به امکانات موجود دسترسی داشته باشند و نیازهای خود را مرتفع نمایند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به رشد جمعیت سالمندی در کشور و بیان اینکه استان مازندران دومین استان سالمند کشور است، ادامه داد: سالمندان از جمله اقشاری هستند که با مشکلات زیادی در شهر مواجه می‌باشند و زیر ساخت های لازم در اماکن شهری جهت تردد، حضور فعال و پرنشاط این عزیزان مهیا نیست و همین امر
آنها را دچار آسیب‌های روحی، جسمی و... می کند و به تبع آن دستگاه‌های حمایتی بیشتر درگیر می‌شوند، اما اگر فضا و شرایط برای فعالیت سالمندان مهیا باشد، بالطبع نیاز آنها برای مراقبت کاهش می‌یابد.
این مسوول در ادامه خواستار مناسب سازی ساختمانهای اداری، مراکز درمانی، مراکز خرید، اماکن آموزشی، وسایل حمل و نقل عمومی و ... جهت آسان نمودن دسترس پذیری افراد دارای معلولیت شد و گفت: مناسب سازی فضاهای شهری از ابتدایی ترین حقوق افراد دارای معلولیت و شهروندان است و شهرداری‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی باید امر مناسب سازی که یک الزام قانونی است و با صراحت کلیه سازمان ها و نهادها را موظف کرده برای استفاده افراد دارای معلولیت آماده سازند.
شایان ذکر است در این جلسه استانداردهای مناسب سازی ورودی، سرویس بهداشتی، سطح شیبدار و آسانسور در غالب موشن گرافیک به اعضای حاضر در جلسه ارائه شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار