نخستین درمانگاه تخصصی طب ایرانی مازندرانی ها در ساری افتتاح شد\

نخستین درمانگاه تخصصی طب ایرانی مازندرانی ها در ساری افتتاح شد

  • کد خبر: 2111103873
  • چاپ
  • انتشار: 21 دی 1402 - 17:14

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت موظف به استفاده از طب ایرانی سنتی و مکمل در کشور است.


به گزارش استناد نیوز، دکتر نفیسه حسینی یکتا روز پنج شنبه در حاشیه افتتاح مرکز تخصصی طب ایرانی در ساری از فعالیت آموزشی ۸ دانشکده و ۱۲ گروه‌های علمی تخصصی طب ایرانی در کشور خبر داد و گفت:هم اکنون طی سه سال متوالی ایران رتبه ۴ تولید علم در طب سنتی و مکمل در دنیا را دارد که در تلاش هستیم تا عنوان مرجعیت را نیز کسب کنیم.
وی افزود: در حوزه سلامتکده طب سنتی در کشور به ازای هر گروه علمی، یک مرکز تخصصی سلامتکده طب ایرانی، وجود دارد که حق ویزیت پزشکان از ابتدای سال ۱۴۰۱ و سه خدمت دیگر براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ موظف به خدمت بیمه پایه می‌باشند که مراکز سلامتکده تخصصی ساری نیز از جمله آنهاست.
دکتر یکتا گفت: برای ساماندهی مراکز فعالیت طبابت و داروخانه‌های سنتی و ایرانی که قبلا در سامانه ثبت نام کردند بزودی براساس قبولی در ارزشیابی تخصصی مجوز فعالیت خواهند گرفت.
غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال ۹۱ آغاز بکار کرد که تاکنون ۲ گروه علمی تخصصی طب ایرانی در ۵ بیمارستان و یک کلینیک تخصصی در مازندران مشغول ارائه خدمات پزشکی سنتی و ایرانی هستند.
غلامی افزود: از آنجائی که طب سنتی و ایرانی به عنوان طب مکمل در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماران حتی صعب العلاج جایگاه مهمی دارد، بزودی مجوز فعالیت دانشکده طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گرفته می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار