جویندگان گنج در سوادکوه ناکام ماندند\

جویندگان گنج در سوادکوه ناکام ماندند

  • کد خبر: 2111103923
  • چاپ
  • انتشار: 03 بهمن 1402 - 19:51

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه خبر داد.


به گزارش استناد نیوز، محمد رضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سوادکوه مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.
او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده را شناسایی کرده و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی توانستند یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ کشف و ضبط کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۳ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد‌.
کردان افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.
او گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار