\

تبلیغ در مدارس مهمتر از تبلیغ در مساجد است/ آموزش و پرورش باید دانش آموزان را تربیت کند

  • کد خبر: 2111104117
  • چاپ
  • انتشار: 27 فروردين 1403 - 15:59

نماینده ولی فقیه در مازندران با مهم تر دانستن تبلیغ در مدارس نسبت به مساجد گفت: تحقق اهداف حوزوی مشارکت نهادهای دیگر را می‌طلبد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار اعضای نهادهای حوزوی استان، اظهار کرد: عملیات غرورآفرین پهپاد و موشک‌باران مراکز داخل سرزمین اشغالی و هم توفیقات درک ماه رمضان و انجام وظایف تبلیغی در این ماه درخور شکر، ستایش و تقدیر است.

وی با اشاره به حضور اعضای اصلی سازمان تبلیغات، مرکز خدمات و حوزه علمیه خواهران و برادران، افزود: تحقق اهداف حوزوی مشارکت نهادهای دیگر را می‌طلبد، مثلا اوقاف که هم از نظر بودجه و هم مراکز همچون امامزادگان فعالیت تبلیغاتی دارند و همینطور امور مساجد که اگر بخواهیم کار کنیم پایگاهمان مساجد است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه ماست، مدیریت گروه‌های تبلیغی در قم و مازندران، نمایندگان طلاب در قم که تعدادشان ۲۳ نماینده است، ستاد اقامه نماز، بنیاد غدیر، بنیاد عفاف و حجاب، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نمایندگی‌های مقام معظم رهبری در سپاه، نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها یا به‌عنوان عضو مدعو و یا عضو اصلی قرار بدهید.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ما در سال گذشته از بیش از ۴هزار مسجدی که در استان داریم، هزار و ۵۶۷ مسجد امام جماعت داشت، یعنی حدود یک سوم، ما اینهمه طلاب در قم و اینجا داریم، گفتیم برای ۱۰۰ مسجد اوقاف، ۱۰۰ مسجد را سازمان تبلیغات امام جماعت با اعطای حداقلی‌ها همچون خانه عالم درنظر بگیرند، این کار هم هزینه دارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: امسال هم کمک کنید، ببینید چند مسجد را می توانیم از رکود به فعال بودن تبدیل کنیم، اگر بناست نهادهای حوزوی در جلسات رسمی و شوراها حضور پیدا کند، اول باید خودمان را بیابیم و کاملا منسجم فکر، طرح، برنامه و خواسته داشته باشیم، بعد هم حضور در شوراهای مهم صورت بگیرد.

عضو خبرگان رهبری خواستار شد: اعضای دبیرخانه هم باید مشخص شود، هیات اندیشه‌ورز مسائل و راهکارها را پیدا کرده و پیگیری کنند، بحث بودجه هم یکی از مسائل مهم است، کار اصلی را طلاب و روحانیون در سواحل و تابستان انجام می‌دهند اما موقع هدیه یا دستمزدی باید باشد، نیست، شما می‌توانید حق و حقوق اینها را جزو مطالبات بیان کرده و بگیرید.

این مسئول با بیان اینکه نیاز به خودنگری داریم، گفت: باید گزارش کار گروه تبلیغاتی برادران و خواهران را ارائه دهیم، کنش‌های خود را ارائه بدهید اگر واکنش مثبتی ندیدید دنبالش بروید، ما در ارائه کنش‌ها مقداری ضعیف هستیم.

وی یادآور شد: الان یکی از مهم‌ترین مسائل ما جذب طلاب و مهم‌تر از آن نگه داشت و حفظ آنان است.

امام جمعه ساری در پایان با اشاره به اینکه تبلیغ در مدارس به مراتب مهمتر از تبلیغ در مساجد است، گفت که آموزش و پرورش باید به دولتی شدن برگردد و از واگذاری و برون‌سپاری بیرون بیاید، جایی که دولت نباید تصدی‌گری کند غیر از حوزه فرهنگ است، خود آموزش و پرورش باید دانش آموزان را تربیت کند، در غرب نیز تعلیم و تربیت به هیچ وجه واگذار نمی‌شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار