راه هموار حسن یزدانی تا فینال / بررسی رقبا و مدعیان وزن 74 کیلوگرم المپیک\
  • آغاز رقابت های کشتی آزاد المپیک

راه هموار حسن یزدانی تا فینال / بررسی رقبا و مدعیان وزن 74 کیلوگرم المپیک

  • کد خبر: 21224
  • چاپ
  • انتشار: 29 مرداد 1395 - 14:08

پس از ناکامی کشتی فرنگی در رقابت های المپیک، دیشب آزادکاران کشتی در اوزان 57 و 74 کیلوگرم روی باسکول رفتند و از امروز ساعت 18:00 برای افتخار آفرینی روی تشک مسابقات خواهند رفت

 به گزارش استناد نیوز، حسن یزدانی کشتی گیر جوان و توانمند ایران که با شیوه کشتی گرفتن و فنونی که اجرا می کند انتظارات را بسیار بالا برده و همه از اون انتظار مدالی خوش رنگ وحتی طلا در المپیک دارند. اما این کشتی گیر جویباری برای کسب مدال طلا جوردن باروز نابغه کشتی آمریکا را پیش رو خواهد داشت و بسیاری از مدعیان دیگر که کار را برای او سخت خواهند کرد.

 

قرعه مناسب یزدانی و همگروه نشدن با باروز آمریکایی

در وزن 74 كيلوگرم كه 20 كشتي گير حضور دارند، حسن يزداني پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف «آسناگه كاستلي» از هائيتي مي رود و در صورت پشت سر گذاشتن اين حريف، در دور سوم بايد با برنده «آنوربات پروجاو» نايب قهرمان جهان از مغولستان و «سنور دميرتاش» از تركيه كشتي بگيرد، در گروه يزداني، «ليوان لوپز» دارنده مدال برنز المپيك از كوبا و «نارسين ياداو» دارنده مدال برنز جهان از هند حضور دارند.

 

بررسی مدعیان وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد

* بدون شک مدعی اصلی کسب مدال طلا در این وزن کسی نیست جز «جردن باروز» آمریکایی که در 5 سال گذشته تنها سال 2014 در جهانی یک شکست داشت و مدال برنز آن سال را گرفت ولی در سایر مسابقات قهرمانی را بدست آورد، 3 مدال طلای جهان و مدال طلای المپیک 2012 لندن از افتخارات باروز است. یزدانی در صورت صعود به فینال احتمالا با باروز کشتی تاریخی را برگزار خواهد کرد.

* دیگر مدعیان این وزن با فاصله زیاد نسبت به باروز قرار دارند از جمله «آنوربات پروجاو» نايب قهرمان 2015 جهان از مغولستان که احتمالا در دور سوم رقابت ها با یزدانی روبرو خواهد شد که احتمالا سرسخت ترین رقیب یزدانی تا فینال المپیک خواهد بود.

* «انور گدويف» دارنده مدال برنز 2015 جهان از روسيه که قطعا جدیترین رقیب باروز برای رسیدن به فینال خواهد بود در بالای جدول قرار دارد.

* مدعی دیگری که احتمال رویارویی یزدانی با او ماقبل فینال وجود دارد «ليوان لوپز» دارنده مدال برنز المپيك 2012 لندن، برنز 2011 و نقره 2013 جهان در وزن 66 کیلوگرم و همچنین مدال برنز سال 2014 جهان در وزن 74 کیلوگرم از كوبا است. لوپز کشتی گیر پا به سن گذاشته و عنوانداری است که امیدواریم در صورت رویارویی مغلوب یزدانی جوان و باانگیزه شود.

* در گروه یزدانی «نارسين ياداو» دارنده مدال برنز 2015 جهان از هند هم حضور دارد.

 

درست است که یزدانی کشتی های سختی برای رسیدن به فینال باید بگیرد ولی همین که با باروز هم گروه نیست و باتوجه به توانایی هایی که از خود نشان داده و جنگندگی و جسارت بالا می توانیم امیدوار باشیم او را در فینال المپیک ببینیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار