رفتار با معادن علمی و اصولی باشد/معادن استان باید فعال شود\

رفتار با معادن علمی و اصولی باشد/معادن استان باید فعال شود

  • کد خبر: 213958
  • چاپ
  • انتشار: 31 شهریور 1397 - 21:18

استنادنیوز؛استاندار، مازندران گفت: علمی کردن امور یک هدف بزرگ برای ماست و از معادن باید به صورت علمی استفاده کنیم و معدن به عنوان ظرفیتی بزرگ در استان باید فعال شود

استاندار، مازندران گفت: علمی کردن امور یک هدف بزرگ برای ماست و از معادن باید به صورت علمی استفاده کنیم و معدن به عنوان ظرفیتی بزرگ در استان باید فعال شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در جلسه شورای معادن استان با اشاره به این که برای توسعه معادن استان باید استراتژی داشته باشیم، عنوان کرد: باید از ظرفیت های کامل سازمان های دست اندرکار بر اساس قانون و به صورت سازمان یافته در حوزه معادن بهره گیری شود.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که معدن، ثروت بزرگی برای استان است و در سند اقتصاد مقاومتی مازندران در محور نخست فعالیت ها قرار دارد، افزود: در مازندران، فعالان ارزشمندی وجود دارند و معدن به عنوان ظرفیتی بزرگ در استان باید فعال شود.

استاندار با اشاره به این که علمی کردن امور یک هدف بزرگ برای ماست و از معادن باید به صورت علمی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: رفتار با معادن بویژه اختصاص عرصه ها به معادن باید علمی و اصولی باشد.

اسلامی با تاکید بر این که برای شکوفایی اقتصادی استان باید معدن فعال شود، یادآور شد: طرح بازسازی معادن و احیا طبیعت در فعالیت معادن از آغاز، لحاظ و حتما اجرا شود.

وی بر تهیه سند راهبردی معدن استان به منظور تحقق زنجیره ارزش در این بخش تاکید کرد و اظهار داشت: برداشت های معدنی نباید لجام گسیخته باشد و اعمال نظارت ها بر مسایل مختلف معادن باید دقیقا و به صورت مستمر انجام شود.

استاندار مازندران، گفت: همه باید مسایل زیست محیطی را در برداشت های معدنی رعایت کنند و با اقدامات لازم موجب چالش های زیست محیطی نشوند.

نماینده عالی دولت در استان بر سازماندهی برداشت های شن و ماسه بر اساس یک نظام علمی تاکید نمود و افزود: بستر رودخانه ها با برداشت رسوبات و اقدامات لازم همواره باید برای عبور آب مهیا باشد.

استاندار مازندران با اشاره به این که لایروبی آب بندان ها و ایجاد آب بندان های جدید از الزامات است، گفت: ذخیره آب بندان های استان طی دو سه سال آینده باید تا 200 میلیون متر مکعب افزایش یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار