چه کسی باید مشکلات شهر قائمشهر را حل کند؟! شورای شهر بجای انتقاد قاطعانه عمل نماید\
  • سامان سوهانیان؛

چه کسی باید مشکلات شهر قائمشهر را حل کند؟! شورای شهر بجای انتقاد قاطعانه عمل نماید

  • کد خبر: 216546
  • چاپ
  • انتشار: 16 ارديبهشت 1398 - 10:28

 سامان سوهانیان- مدیرمسئول؛ مشکلات شهر قائمشهر روز به روز بیشتر شده و عدم توجه مسئولین به عمران و آبادانی شهر موجب نارضایتی مردم شده است

یکی از وظایف مهم شورای شهر انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است و مطابق قانون این اختیار به شورای شهر داده شده تا اگر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری به دلیل عدم انجام وظایف قانونی و یا ضعف مدیریت یا عملی نشدن پروژه های مصوب و... معترض هستند به طرح سوال از شهردار از طریق قانونی بپرداخته و در صورت قانع نشدن از پاسخ شهردار در دو مرحله به عزل او اقدام نمایند.

عملکرد شهرداری قائمشهر در 18 ماه گذشته همواره مورد انتقاد کارشناسان شهری و رسانه ها و مهمتر از همه مردم شهر قرار داشت که این انتقادها با مشکلات بوجود آمده در ماه های اخیر به نارضایتی شدید تبدیل شد به طوری که بسیاری از مردم معتقدند شهرداری مدیریت شهر را رها کرده و حتی قادر به انجام وظایف خود در رفع مشکلات آسفالت کوچه پس کوچه های شهر نیست و هیچ پروژه عمرانی مهمی را به سرانجام نرسانده است.

از طرفی عدم پاسخگویی به رسانه ها و مردم و کشیدن دیوار بتنی به دور مجموعه شهرداری در عصری که همه به دنبال اتاق شیشه ای و شفاف سازی اطلاعات هستند جای تعجب دارد. این عدم پاسخگویی یا نشانگر نداشتن پاسخ مناسب به انتقادات رسانه ها و انتظارات بجای مردم است و یا نوعی کم محلی و عدم توجه به مردم قائمشهر که در واقع صاحبان اصلی شهر هستند.

اما شورای شهر قائمشهر نیز گویا قصد دارد با انتقادها خود را از عملکرد شهرداری جدا نماید! درحالی که مجموعه اختیارات اعضای شورای شهر آن ها را در وسط گود مدیریت شهری قرار می دهد. اعضای شورای شهر بازوان قدرتمند مردم برای مطالبه حقوق خود از شهرداری هستند تا دیگر سوال به حق راننده تاکسی ای با پاسخ تمسخر آمیز شهردار مواجه نشود!

روز گذشته بسیاری از اعضای شورای شهر قائمشهر در صحن علنی شورا به بیان انتقادهای تندی نسبت به شهرداری پرداختند:

نصیر متانی یکی از اعضای شورا از اجرا نشدن مصوبات شورا توسط شهرداری گفت.

حسین زاده از معضل آسفالت و نبود قیر و لزوم مدیریت درست گفت و از عدم جمع آوری سگ های ولگرد توسط شهرداری انتقاد کرد.
شیرسوار از موضوع تبدیل وضعیت نیروهای استیجاری شهرداری و عدم تخصیص بن خرید به کارگران خدماتی در آستانه ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.

عباس صالح زاده رئیس شورای شهر قائمشهر که سابقه شهرداری را نیز در کارنامه دارد گفت: شهرداری قائم‌شهر اکنون که کارخانه آسفالت و سنگ شکن دارد چگونه نمی‌تواند قیر مورد نیاز خود را تامین کند تا شهر اینگونه دچار معضل بزرگ آسفالتی شود که همه‌ی شهروندان از این موضوع رنج می‌برند.

پویامهر نیز انتقادات تندی را در صحن علنی شورا مطرح کرد و گفت: مدیریت شهری باید بده بستان های خود با شرکت های حفاری را تمام کند و به مشکلات شهر بپردازد.

این عضو شورا نیز به مسئله آسفالت شهر اشاره کرد و از عدم توجه شهردار به تذکرات شورا پرده برداشت و در خصوص بودجه فرهنگی شهر و مراسمات داخلی شهرداری گفت: قابل توجیه نیست که بودجه شهرداری فقط برای کارمندانش خرج شود.

پویامهر به ضعف روابط عمومی شهرداری هم اشاره کرد و افزود: روابط عمومی باید مشکلات بوجود آمده در شهر که توسط رسانه ها انتشار پیدا می‌کند را پاسخ دهد تا مردم متوجه پیگیری توسط شهرداری شوند نه اینکه اینگونه بی‌توجه باشد.

وی در پایان گفت: چگونه شهرداری می تواند بودجه یک میلیاردی برای خرید خودرو تامین کند ولی نمی تواند برای تهیه قیر مورد نیاز اقدامی انجام دهد و مردم را اینگونه با مشکلات زیادی روبه رو کند!

 

بیان این انتقادها شجاعانه و درست است اما بعد از گذشت 18 ماه مردم قائمشهر از نمایندگانشان در شورای شهر انتظار اقدام عملی دارند، هر کدام از این انتقادهای مطرح شده از زبان اعضای محترم شورای شهر و مسائل متعدد دیگر قابلیت طرح سوال رسمی از شهردار را دارد تا از طریق قانونی از حقوق مردم دفاع شود.

متاسفانه در شرایط فعلی روز به روز بر معضلات شهر و مشکلات مردم افزوده می شود و این نارضایتی مردم نقطه سیاهی در کارنامه مدیریت شهری قائمشهر است که باید هرچه زودتر پاک شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار