کشف اختلاس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در دستگاههای اجرایی مازندران\

کشف اختلاس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در دستگاههای اجرایی مازندران

  • کد خبر: 219455
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1398 - 14:40

استناد نیوز، فرمانده انتظامی مازندران از کشف اختلاس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در دستگاههای اجرایی استان در قالب سه پرونده خبر داد و گفت که این پرونده ها در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

 به گزارش استناد نیوز، سردار سیدمحمود میرفیضی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ساری افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۴۵۹ پرونده جرایم سایبری در استان منجر به کشف حقیقت شد که نتیجه آن دستگیری ۲۵۹ نفر بوده است.

وی با اعلام اینکه هشت درصد جرائم سایبری در مازندران مربوط به نشر اکاذیب بوده است، گفت: از آنجایی که جرائم در فضای مجازی موقعیت مکانی و جغرافیایی نامحدودی دارد، دستگیری افراد نیاز به همکاری و مشارکت جدی تر همکاران ناجا و مردم دارد.

نگرانی از افزایش تصادفات رانندگی

میرفیضی همچنین در این نشست آمار کشته شدگان و مصدومان ناشی از تصادفات در جاده های درون و برون شهری مازندران طی نیمه اول امسال را نگران کننده توصیف کرد و توضیح داد: ۳۳۱ نفر در این دوره زمانی بر اثر تصادفات در جاده های استان کشته و پنج هزار و ۶۹۶ نفر هم مصدوم شدند که یک درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزایش ۶ درصدی تردد خودرویی در این دوره را یکی از عوامل افزایش تصادفات منجر به مرگ و جرح دانست ولی تاکید کرد که سیاست نیروی انتظامی افزایش میزان ایمنی شهروندان در رانندگی و کاهش آمار مرگ و مصدومیت ناشی از تصادفات است و هرگونه افزایش به هر دلیلی باعث نگرانی است.

فرمانده انتظامی مازندران آمار تردد خودروی در جاده های استان را ۳۳۱ میلیون تا پایان شهریور ماه اعلام کرد.

مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد و چهار محور هراز ، کندوان، سوادکوه و کیاسر مهم ترین جاده های منتهی به پایتخت کشور و پرتردد محسوب می شوند.

قاچاق و اختلاس

فرمانده انتظامی مازندران از کشف اختلاس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در دستگاههای اجرایی استان در قالب سه پرونده خبر داد و گفت که این پرونده ها در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی همچنین به شکل گیری ۶ فقره پرونده قاچاق کالا با رقم بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان در نیمه اول ساری جاری اشاره کرد و افزود: طبق برآورد کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری در استان ۳۸ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد بیشتر است.

سردار میر فیضی با بیان اینکه امسال ۷۲۰ تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کشف شده است و گفت که یک هزار و ۲۵ نفر بابت قاچاق کالا در استان مازندران دستگیر شدند .

وی به کشف ۲ هزار و ۲۰۰ کیلو گرمی انواع مواد مخدر در نیمه شش ماهه امسال اشاره کرد و گفت : ۳۷ باند قاچاق موادمخدر نیز متلاشی شدند.

برگزاری ۱۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی مازندران پلیس هوشمند ، امین مردم را شعار امسال هفته نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت که بیش از ۱۰۰ برنامه با هدف گسترش آموزش همگانی همسو با تقویت پلیس هوشمند برگزار می شود.

میر فیضی با بیان اینکه ناجا در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲هزار شهید تقدیم نظام کرده است، افزود: غبار روبی مزارشهدا، دیداربا خانواده شهدا و جانبازان، برگزایر صبحگاه مشترک، بر پائی چادر امدادی و ارائه خدمات سرپائی پزشکی و درمایی سرپائی ، رزمایش شهری موتور سیکلت سواران قانونمند ، همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیم ، تجلیل از نمونه های ترافیکی و شهروندان قانونمند ، و آموزش مقررات راهور به همیاران پلیس در شهرک ترافیک از مهمترین برنامه های هفته ناجا در استان است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار