سامانه رهگیری دخانیات عملیاتی شد/شرکت ملی دخانیات همکاری کرد\

سامانه رهگیری دخانیات عملیاتی شد/شرکت ملی دخانیات همکاری کرد

  • کد خبر: 219459
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1398 - 16:03

استناد نیوز، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مقاومت شرکت ملی دخانیات در پیادهسازی سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی برطرف شده، گفت: امیدواریم بتوانیم سامانه را امسال عملیاتی کنیم.

 

به گزارش استناد نیوز، حمیدرضا دهقانی‌نیا  در رابطه با سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی، اظهار داشت: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با پیگیری های صورت گرفته، مقاومت شرکت ملی دخانیات شکسته شد و این شرکت اقدام به همکاری برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده در قانون کرده است و در حال حاضر، سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی کاملا آماده شده و به مراحل خوبی رسیده است که امیدواریم امسال بتوانیم، سامانه مرتبط با آن را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: در لایه‌های این سامانه، همکاری شرکت ملی دخانیات، مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.

دهقانی نیا تصریح کرد: نکته مهم این است که در کنار سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی، دو، سه سیستم دیگر برای دخانیات داریم که باید کنار هم قرار گیرند تا موضوع رهگیری دخانیات نهایی شود و فرآیند به صورت مطلوب طی شود.

این مقام مسئول با اشاره به قاچاق سیگار، اظهار داشت: سیگار جزو کالاهای اولویت دار در حوزه قاچاق نیست؛ زیرا هم واردات این محصول ممنوع است و هم مطابق با قانون تولید داخل انجام می شود.

وی افزود: بنابراین موضوعیت قاچاق سیگار در مقایسه با سال های قبل، چندان مورد اهمیت واقع نمی شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار