فوتبال مازندران تبدیل شده به کارخانه تولید بازیکن/دولت برای توسعه فوتبال پایه یارانه پرداخت کند\

فوتبال مازندران تبدیل شده به کارخانه تولید بازیکن/دولت برای توسعه فوتبال پایه یارانه پرداخت کند

  • کد خبر: 219778
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1398 - 23:25

استناد نیوز، رئیس هیات فوتبال استان مازندران با اشاره به اینکه فوتبال مازندران به کارخانه تولید بازیکن تبدیل شده است افزود؛ دولت برای توسعه فوتبال پایه یارانه پرداخت کند.

 بخش اول/ رئیس هیات فوتبال استان مازندران با حضور در دفتر گروه رسانه ای استناد در گفت و گویی بیان داشت؛ قبل از هر چیز هفته تربیت بدنی را تبریک میگم به جامعه ورزش در رشته های مختلف و تمام کسانی که برای سلامت جامعه تلاش می کنند تا به استانداردهای معقول برسیم.
غلامرضا بهروان در خصوص اهمیت رشته ورزشی فوتبال گفت: فوتبال هر کشور برشی از وضعیت کلی آن کشوراست.
وی افزود: فوتبال در استان مازندران دارای شکل پویایی است که در محله ها و کوچه ها وسطح مدارس فعال می باشد. هیات فوتبال نیز به عنوان متولی این رشته در استان و نماینده فدراسیون نقش نظارتی و هدایتی خود را ایفا می کند.
رئیس هیات فوتبال استان مازندران در خصوص لزوم توجه به فوتبال پایه گفت: به هیات ها تاکید شده است در بحث فوتبال پایه فعال عمل نمایند و ما نیز با دقت فعالیت فوتبال پایه را در استان مازندران رصد می کنیم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم صادقانه بگوییم فوتبال پایه در مازندران پویاست اما حد فوتبال مازندران بیش از اینها بوده و ما از وضعیت موجود رضایت نداریم، متاسفانه بیش از 90 درصد فوتبال پایه به این صورت است که خانواده های هزینه تیم را تامین می کنند تا فرزندشان بازی کند! و در این بین دلال ها نیز نقش خود را ایفا می کنند که برای حصول نتایج مناسب باید مقابله با این جریان ها همگانی شده و خانواده ها نیز کاملا توجیه شوند.
بهروان با اشاره به کمیت موجود در فوتبال مازندران ادامه داد: مازندران در همه رده های سنی، فوتبال، فوتسال آقایان و بانوان و فوتبال ساحلی در لیگ برتر تیم دارد اما تیم های ما شرایط لیگ برتری را ندارند.
وی افزود: مازندران از نظر تعداد تیم ها حرف اول را میزند، ما بیش از 60 تیم در استان داریم ولی این ها باشگاه نیستند، مدارس فوتبال ما بیشتر به صورت فصلی فعال بوده و پر کننده اوقات فراغت بچه ها هستند.
رئیس هیات فوتبال استان مازندران ادامه داد: در برخی مدارس فوتبال ما بیش از 400 نفر عضو هستند درحالی که مدارس فوتبال در دنیا استانداردی دارند و حداقل برای هر 24 نفر باید یک مربی دوره دیده داشته باشند، اما متاسفانه در ایران همه دنبال مسائل اقتصادی هستند.
غلامرضا بهروان با اشاره به نقش دولت در این خصوص گفت: دولت باید برای توسعه فوتبال پایه یارانه در نظر بگیرد و امتیاز دهد چرا که بحث سلامت جامعه مطرح است.
این مسئول ورزشی مازندران گفت: ما در استان مازندران مطابق دستور فدراسیون و وزارتخانه استعدادیاب آموزش دایدم و بازرسان استعدادیاب نیز قرار دادیم به همین دلیل هم هست که فوتبال مازندران تبدیل شده به کارخانه تولید بازیکن، اما سن مهاجرت بازیکن از استان پایین آمده که بخشی از آن به دلیل بحث های رسانه ای و معروفیت می باشد که رسانه ها نقش بسیار مهمی در ورزش دارند.
وی ادامه داد: در مازندران مطالبات مردم بیش از امکانات موجود در استان است، مطالبه گری مردم کاملا بحق است چون استعداد سرشاری در مازندران داریم.
نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: بطور کلی تمام تیم های ما در کشور منهایی چند تیمی که از بودجه دولتی استفاده می کنند شرایط مناسب لیگ برتری را ندارند و تنها در یک یا دو استان در کشور به صورت حرفه ای کار انجام می شود و آکادمی مناسب دارند درحالی که نیاز فوتبال ماست و تا وقتی که این نیازهای اولیه برطرف نشود نمی توان انتظار بالایی داشت.
غلامرضا بهروان ادامه داد: در فوتبال استان مازندران یک وضعیت موجود داریم و یک وضعیت مطلوب که برای آن ترسیم شده است و همه باید دست به دست هم داده و کمک کنیم بخصوص در بحث رسانه تا به وضعیت مطلوب مورد نظر نزدیک شویم، با تلاش نیروهای متخصص و حمایت های لازم می توانیم با سرعت بیشتری این فاصله را طی کنیم، برای هر تلاشی نیز نیاز به منابع داریم که این منابع می تواند برنامه، بودجه، زیرساخت و... باشد که متاسفانه در استان کم داریم.
شخص اول مدیریت فوتبال استان مازندران تفاوت فاحش در توان مالی باشگاه های مختلف در ایران را ناعادلانه خواند و گفت: برخی باشگاه ها حتی تیم های پایه خود را با هواپیما به مسابقات مختلف می برند اما باشگاه های ما حتی در یک سفر کوتاه برای مسابقه مجبور هستند چند بار اتوبوس عوض کنند! نباید انتظار داشته باشیم باشگاه هایی با بودجه زیر ده میلیاردی بتوانند رقابت نزدیکی با تیم های متمول صد میلیاردی داشته باشند. این تفاوت ها از زیبایی رقابت ها می کاهد.
رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به توان بالای فوتبال در بحث اقتصادی و صنعت فوتبال در دنیا گفت:باید برای تیم داری فوتبال هزینه کرد
 بهروان بیان داشت؛ مازندران استانی هستش که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ندارد ولی مدیریت کلان استان باید از بنگاه‌های اقتصادی بخواهد که به ورزش کمک کند، الان شرکت چوب و کاغذ، محیط زیست استان را در دراز مدت تحت تاثیر منفی می گذارد، این محیط زیست حق مردم استان هست یا نیست؟ چرا کمک نمی کنند چند سال پیش تراکنش مالی شرکت چوب کاغذ چه بود؟ درسته الان مشکل دارند ولی آن موقع هم حاضر نبودن تیمداری کنند، الان با استانداری که داریم دوران طلایی ورزش ماست ولی باید مسئولین دیگر هم کمک کنند.
وی گفت: الان طرفداران نساجی از من به عنوان رئیس هیات می پرسند چطور استاندار خوزستان به تیم استقلال خوزستان ۴ میلیارد تومان کمک کرده است؟ اما در واقع استاندار خودش کمک نکرده از همین شرکت هایی که در آن استان فعال هستند کمک گرفته است، همین شرکت ها در استان ما هم هستند اما به ورزش کمکی نمی کنند.

بهروان ادامه داد: حدود ۶ هزار کارخانه کوچک و بزرگ در مازندران فعال می باشند که می‌توانند به ورزش استان کمک کنند، می‌توانیم با تشکیل یک شورای عالی ورزش اولویت سنجی کنیم نه اینکه فقط به فوتبال بلکه به همه رشته های ورزشی توجه شود
این مسئول فوتبالی افزود؛ مازندران در مدال آوری جز استان‌های اول کشور هست ولی از نظر امکانات و زیرساخت های ورزشی وضعیت خوبی ندارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار