معرفی پروژه های 22 گانه شورا و شهرداری قائمشهر / حل مشکل ترافیکی با احداث 2 تونل شهری + ویدئو\
  • سیدهادی فضلی در گفتگو با استنادنیوز؛

معرفی پروژه های 22 گانه شورا و شهرداری قائمشهر / حل مشکل ترافیکی با احداث 2 تونل شهری + ویدئو

  • کد خبر: 2111100038
  • چاپ
  • انتشار: 13 ارديبهشت 1399 - 19:52

رئیس شورای شهر قائمشهر ضمن معرفی اجمالی پروژه های 22 گانه شهرداری و شورای شهر، گفت: برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، به پروژه بزرگ عمارت ماندگار 2 تونل شهری اضافه شده است.

سید هادی فضلی در گفت و گو با استنادنیوز با بیان اینکه بودجه مصوب شهرداری در سال جاری حدود 250 میلیارد تومان پیشنهاد و به تائید رسیده است، گفت: بخشی از این بودجه برای هزینه های عمرانی و بخشی برای جاری است.
فضلی با اعلام اینکه هزینه عمرانی شهرداری از محل مشارکتی و سرمایه گذاری انجام می شود، گفت: در این دوره شورا کمیسیون سرمایه گذاری در شورا تشکیل و در شهرداری هم به همین منظور معاونت سرمایه گذاری تشکیل شده است.
وی با اعلام اینکه تنها از طریق عوارض مردمی نمی توانیم شهر را بسازیم ،بیان کرد: در دو سال و نیم گذشته شورای دوره پنجم بیشترین خدمات را طوری تدوین کرده است تا مردم این خدمات را به خوبی احساس کنند.
رئیس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه بخشی از پروژه های عمرانی از محل اعتبارات شهرداری و بخشی هم از محل اعتبارات سرمایه گذاری تامین می شود، افزود: برخی از این طرح ها در سال جاری و مابقی هم در نیمه اول سال 1400 به بهره برداری می رسد.
فضلی به پروژه های 22 گانه شهرداری و شورای شهر قائمشهر اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری قائمشهر به جزء این پروژه های مهم در سطح شهر در حال انجام فعالیت هایی اعم از آسفالت معابر، احداث کانال، جمع آوری زباله و فعالیت های ورزشی و فرهنگی است.
وی بیشترین مشکلات مردمی را در بحث زیرساختها اعلام کرد و افزود: برای حل این موضوع شهردای بیشترین اعتبارات را صرف پروژه های عمرانی کرده است، البته اعتقادم بر این است که باید اعتبارات فرهنگی را هم افزایش دهیم تا در سطح شهر کارهای فرهنگی بزرگی انجام شود.


رئیس شورای شهر قائمشهر یکی از مهم ترین پروژه های شهردای را دفن بهداشتی زباله اعلام کرد و گفت که شهرداری برای فاز نخست این طرح با پیمانکار قرارداد بسته که این پروژه از محل اعتبارات دولتی و شهرداری در حال انجام شدن است.
فضلی با اشاره به اینکه چند سالی از راکد ماندن کارخانه کمپوست قائمشهر می گذرد، افزود: آگهی مناقصه این کارخانه توسط شهرداری برای مشخص شدن وضعیت آن برگزار شد، تا در ماه آتی پیمانکار طرح مشخص و کار اجرایی آن دوباره از سر گرفته شود.
وی بیان کرد: با تصویب طرح احداث جاده سلامت در حریم راه آهن توسط مدیر کل راه آهن شمال، هم اکنون این طرح در راه آهن جمهوری اسلامی مراحل بررسی را پشت سر میگذارد و به محض تائید، طرح برای اجرایی شدن ابلاغ می شود.
رئیس شورای شهر قائمشهر افزود: به محض تائید این طرح در حریم راه آهن 11 کیلومتر جاده سلامت به منظور پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش احداث خواهد شد.
وی با اعلام اینکه یکی از گله های مردم شهرستان قائمشهر نبود فضای سبز و مفرح برای اعضای خانواده بوده است، گفت: به همین منظور در پارک جنگلی تلار به مساحت 145 تا 157 هکتار جاده سلامت، آلاچیق و غیره طراحی شده است که در نیمه اول سال 99 به بهره برداری می رسد.


فضلی تاکید کرد: فاز نخست این طرح آماده بهره برداری بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعلا متوقف شده است.
رئیس شورای شهر قائمشهر در خصوص پروژه بزرگ عمارت ماندگار، گفت: عقد قرارداد عمارت ماندگار در دوره شورای چهارم بسته شد اما به دلیل قانونی نبودن این طرح سبب شد تا شورای دوره پنجم اصلاحاتی در آن انجام دهد.
وی ادامه داد: برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، شهرداری و شورای شهر برای این طرح 2 تونل شهری در نظر گرفته اند.
فضلی با اعلام اینکه 12 سال از عمر قرارداد پروژه نگین شمال می گذرد گفت: به دلیل اختلاف میان شهرداری و 2 سرمایه گذار نگین شمال همچنان به بهره برداری نرسید، البته بیشتر اختلاف میان 2 سرمایه گذار بوده، شهرداری و شورای شهر در چندین نشستی که داشته اند در انتهای توافق نهایی هستند تا این پروژه تعیین و تکلیف شود.


رئیس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه هفت سالی از تکمیل نشدن ساخت استخر آبدان سر میگذرد، ادامه داد: با پیگیری های شورای پنجم و شهرداری وضعیت این پروژه امسال مشخص و به بهره برداری می رسد.
فضلی با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی شهید وطنی با مشارکت بخش خصوصی درحال احداث شدن است، افزود: این طرح تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی از پیش بینی سه پارک محلی بزرگ در این شهرستان خبر داد و گفت: این پارکها شامل پارک محله کوچکسرا، پارک خیابان شهید پلنگی و پارک شهید یعقوبیان است که با رویکرد آموزشی، فرهنگی و ورزشی به بهره بداری خواهند رسید.
رئیس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه سالن چند منظوره بانوان در ترک محله با مشارکت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حال پیگیری است، افزود: سالن چند منظوره بانوان مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.
فضلی از افتتاح غسالخانه با بیش از سه هزار متر زمین در این شهرستان خبر داد و گفت: این غسالخانه برای شرایط بحرانی در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه در سال جاری برای این شهر پنج زیرگذر در نظر گرفته شده است، افزود: زیرگذر مسجد رسول و 16 متری اول به دوم در مرحله تولید باکس است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس شورای شهر قائمشهر ادامه داد: دو طرح برای احداث دو زیرگذر در حریم راه‌ اهن تهیه شد که باید مجوزات لازم از سوی اداره کل راه اهن صادر شود، همچنین از فرماندار و نمایندگان انتظار داریم تا برای نهایی کردن این طرح و احداث آن حمایت های لازم را انجام دهند.
فضلی در پایان طرح های مهم دیگر در این شهرستان را آزادسازی حاشیه حریم رودخانه سیاه رود و طرح تفصیلی رودخانه تلار به منظور مناطق گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد و از تعیین تکلیف کارخانه نساجی قائمشهر طی مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان امام راحل خبر داد.

سیدهادی فضلی احداث تصفیه خانه فاضلات خانگی را یکی از پروژه های مهم شهری دانست که زمین مورد نیاز پروژه درحال واگذاری به پیمانکار است و انشالله در سال 99 اجرایی خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار