سرانجام آمار بستری روزانه کرونا دو رقمی شد\

سرانجام آمار بستری روزانه کرونا دو رقمی شد

  • کد خبر: 2111102236
  • چاپ
  • انتشار: 14 خرداد 1401 - 15:03

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، هفت بیمار کرونایی در کشور فوت کرده و همچنین آمار مبتلایان نیز پس از گذشت حدود ۲۸ ماه دو رقمی شد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از وبدا از روز گذشته(جمعه) تا امروز ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳ نفر از آنها بستری شدند.
همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۷۸ نفر رسید که آخرین بار ۷ اسفند۹۸، تعداد مبتلایان روزانه کرونا در کشور دو رقمی بود و امروز بعد از گذشت ۲۸ ماه، دو رقمی شد.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۲۸ نفر ماند.
خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۵۴ هزار و ۵۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شدند همچنین ۴۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۷۸۲ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۲۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۹۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۶۹۷ دُز رسید و همچنین در شبانه روز گذشته یک هزار و ۹۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
تا کنون ۵۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد همچنین ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.
پس از ۸۲۱ روز، پنجشنبه ۱۲ خرداد، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در توئیتی نوشت: پس از ۲ سال و ۱۰۰ روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و در حالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می‌شود، ایران نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.
بهرام عین‌اللهی تصریح کرد: این موفقیت را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گویم و بر ارواح بلند شهدای مدافع سلامت درود می‌فرستم.
ویروس کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شیوع و واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار