اوج گیری کرونا در چین و پر شدن تخت های بیمارستانی پکن\

اوج گیری کرونا در چین و پر شدن تخت های بیمارستانی پکن

  • کد خبر: 2111102887
  • چاپ
  • انتشار: 15 دی 1401 - 11:20

همزمان با اوج‌گیری کرونا در چین، بیمارستان‌های پایتخت این کشور مملو از بیماران سالمندی است که مداوای آن‌ها از راهروهای بیمارستانی آغاز شده است.


به گزارش روز پنجشنبه استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک بیمارستان در شرق پکن امروز (پنجشنبه) را با ازدحام بیماران کرونایی شروع کرد و درحالی که آمبولانس‌ها همچنان بیماران نیازمند را به این بیمارستان منتقل می‌کردند، تنها پس از چند ساعت تمام تخت‌های آن پر شد.
پرستاران و پزشکان تحت فشار بسیار بالا در تلاش هستند که ابتدا به بیمارانی رسیدگی کنند که در وضعیت اضطراری‌تر قرار دارند.
بر اساس این گزارش، موج شدید افزایش بیماران کرونایی نیازمند به درمان بیمارستانی در پکن، به دنبال آن رخ می‌دهد که چین ماه گذشته پس از وقوع اعتراض‌های خیابانی، شدیدترین محدودیت‌های کرونایی این کشور را پس از سه سال لغو کرد.
این محدودیت‌ها که شامل ممنوعیت سفر، تعطیلی مدارس و قرنطینه‌های خانگی بود فشار شدیدی اقتصادی را در پی داشت.
در این میان، شب گذشته نیز در اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای کشورهای عضو را به انجام تست کرونا از مسافران ورودی چین توصیه کرد.
اتحادیه اروپا در این بیانیه که پس از درخواست ایتالیا برای تست مسافران ورودی از چین منتشر شد اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه در باره انجام تست کرونا از مسافران ورودی چین به توافق نرسیده‌اند اما توصیه کردند که اعضا رویکرد احتیاطی هماهنگ شده داشته باشند.
این درحالی است که دولت چین به اتحادیه اروپا نسبت به «اقدامات متقابل» در صورت توافق و اجرای این تصمیم هشدار داده است.
پیش از این، آمریکا، استرالیا ، قطر ، فرانسه‌، ژاپن، کره جنوبی، هند و مالزی اعلام کرده بودند که مسافران چینی هنگام ورود به کشورشان باید تست منفی کرونا ارایه دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار